AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.643

BMW 520daT F11 M-Sport

Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Hej vänner,

Ok, jag igen. Denna gången hittat en BMW 520dATM F11 med 8100 mil. Säljes som BMW Premium Selection. Produktionsdatum 2011-08-26. Det betyder att bilen är ca 2,5 år gammal och därmed har vagnskade garanti kvar. Sen så får man genom auktoriserade BMW handlaren förlängd fri service upptill 12000 mil/5år med bilen samt 1 års garanti.

Utrusting:

Carbon Svart Metallic (416)
S2NAA BMW LA wheel, M Double Spoke 350
S2TBA Sport automatic transmission(med ratt paddlar)
S302A Alarm system
S316A automatic trunk lid mechanism
S320A Deleted, model lettering
P337A M Sports package
S386A Roof railing
S481A Sports seat
S4MRA Interior strips, aluminum hexagon
S508A Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth
S676A HiFi speaker system
S698A Area-Code 2 for DVD
S6FLA USB/Audio interface
S6NFA Music interface for Smartphone
S6VCA Control for Combox
S704A M Sports suspension
S710A M leather steering wheel
S715A M Aerodynamics package
S760A High gloss shadow line
S761A Individual sunshade glazing
S775A Headlining anthracite
S8TFA Thiefproofing device

Jag vet att den inte har övermycket lull-lull men den har det som jag tycker är viktigt med en bil samt att inte så mycket som kan gå i sönder ;).

Dragkrok kommer jag att montera själv. På gott och ont att bilen inte har drag. Man vet att den tex inte varit en dragåsna med hästsläp el husvagn. Minus, Synd att den inte har det i utrustingen.

Så vad är denna bil värd med tanke på garantier, bra ägarhistorik för en musik älskande familjefar.

Pris som jag har fått är ca 11 000 under begärt pris dvs 284 000 SEK.

Jag är sugen på att slå till på denna. Dels för skicket och dels för att jag blivit snuvad på 2 st M-sport F11:or innan där jag inte varit snabb nog att slå till. Men då har det å andra sida funnits någon liten tveksamhet...
Känns som man kan köpa denna bil och sen köra med den ett bra tag framöver utan att lägga ut en massa pengar på den.

Vad säger ni?

Mvh
Kristoffer

Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Det blir nog affär imorgon. Bilen är undansatt till mig.

Annonserad för 294 900

Pris som jag förhandlat till mig över tel 284 900 + full tank.

Förhandlar om en bagagerums matta också.

Vad säger ni, är detta ett bra pris på denna. Själv tycker jag det känns OK men jag skulle vilja höra lite argument från er som man kan ta upp när man nu åker en bit för att köpa bilen.

Mvh
Kristoffer
Na
91
Naderi
535d M-sport -09
Passat 1.8T Variant
Skoda pickup 1.9d
Är inte direkt erfaren om f10/f11 men överlag min spontana tanke: liten motor och inte så mkt utrustning = låg efterfrågan senare. Vilket -kan- betyda svårsåld / mkt värdeminskning. Men som sagt, är inte så hemma på de modellerna.

Däremot om du är "musikälskare" så -kan- du komma vli missnöjd med ljudanläggningen. Har ej hört ljudet i nyare modellerna men förr vet jag bmw hade ljudsystem i klass med hemglassbilen... Så se till att känna efter rätt. Och som någon sa till mig, det ska kännas rätt i hjärtat! Lycka till!
Generellt är det väl tvärtom, lite utrustning = bra andrahandsvärde. Skillnaden i pris mellan en maxad och en snik är som störst när bilarna är nya, sen minskar den tills den dag om femton år båda exemplaren är värda 22.000kr.
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Så, då vart den min :)

Så jäkla fin bil att köra!

Snitta 0,52 från Göteborg ner till Lund.

Ha en bra helg och tack för all hjälp.

Mvh
Kristoffer
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
@CompactK

Grattis! kör försiktigt! :)
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Malleru: tackar :))

Vilken skillnad det är mot E61an jag hade innan. Denna bilen känns betydligt större och väldigt mer "ny" bil.

Med M sport så är den verkligen fet. Talade med förra ägaren igår och han hade bara gott att säga om "Gerda" som hon tydligen var döpt till :).

Han bytte in henne på BMW Mölndal mot en ny 3-serie.

:))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.