AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.274

Garantibil, utmanare till KVD?

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Snubblade över den här filmen och tydligen kommer Garantibil inom kort att lansera sin tjänst. Någon som vet mer? Kan det vara något? Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är Bonniers försök att kopiera KVD. De har inte kommit igång än så det är svårt att säga hur det blir. Det är ju inget nytt de försöker med i sig, det är utförandet som är viktigt. Det finns en anledning till att KVD säljer 100ggr(?) fler bilar än Netbil exempelvis eftersom de sköter auktionerna annorlunda.

-------
//Lövet
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Ok. Netbil verkar bra sömnigt så kan man ens räkna dom? Hjälper en kompis att sälja en bil nu och hittade Garantibils sida, de har ett erbjudande där de bjuder på tjänsten under en period. Anmälde mig så vi får väl se vad de kan erbjuda och om det är något att ha. Meddelar utvecklingen.
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
Dom har jo existeret siden 2010, men dom er jo inte aktive. Tycker doch att konceptet låter vekdigt bra. Hoppas art dom lyckas...
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Tycker också det kan vara intressant. Frågan är på vilken nivå bilprovarna lägger sina kommentarer. Objektivt som på KVD är bra, men det skrämmer nog bort en del köpare som inte förstått att det är en begagnad bil de köper.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Köpte bil från netbil för några år sedan.. finns en tråd om det här på forat. En Lexus Is220d som hämtades i Jönköping.
Riktigt kanonföretag! Otroligt trevliga och tillmötesgående säljare.
Tillexempel så vägrade förra ägaren betala skatten enl. ägandeprincipen och netbil sa bara "vi löser det" och på 24t så fick jag ett brev om att allt var fixat och de bad om ursäkt för missödet. Vet inte om förra ägaren betalade eller om de tog det själv, men jag mailade deras VD och sa att det är JÄVLIGT bra jobbat. De hade extraöppet en söndag bara för att vi skulle hämta bilen och hade både tvättat upp den och dessutom ringde till oss och undrade om vi ville ha bytt till vinterdäck, kostnadsfritt naturligtvis.

Rekommenderas STARKT. 5 av 5 och de återupprättade min tro på att bilsäljare faktiskt bryr sig om sina kunder.

//Anders

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.