|
|
|
|---|---|
|
Vilken växellådsolja ska man ha till en 850i automat? Hur mycket går det i? | |
|
Beror på med vilken metod man byter oljan, Länk 628csi |
|
|
Så här skriver Castrol via sin sökfunktion på hemsidan. "Automatiska transmissioner: ZF 3HP22, ZF 4HP22, ZF 4HP22EH, 4HP24, A4S270R/310R/310Z (med svart platta med märkvärden), Transmax Dex III Multivehicle; A5S310Z, ZF 5HP 19, ZF 5HP 24, ZF HP30 (med grön platta med märkvärden), Transmax Z; alla övriga, kontrollera dekalen för speciella livstidsfyllningskrav. Kontrollera alltid handböcker/dekaler så att rätt vätska används" Om du vill veta mer exakt så gå in här Länk och skriv in ditt reg nr. Sen är det bara att krypa under bilen o titta vad din etikett har för färg. Med vänlig hälsning, /F1 |
|
|
Vill tipsa om hur jag gjorde när jag bytte min olja. Jag tömde ut olja och skruvade loss troget och filtret sedan hade jag tur att jag hade fått fel filter så den fick stå öppen i 3 dagar i väntan på nytt filter och det droppade olja så gott som hela tiden. Sedan mätte jag hur mycket olja jag hade fått ur, fyllde på nästan lika mycket innan start och sedan fick jag fylla efter till rätt nivå. Det gick i nästan 7 liter ny olja. Nu väntar man bara på sommaren så man får börja Glida //fredde |
|
|
Var sitter den svarta eller gröna plattan? |
|
|
Dom bilderna jag har hittat så sitter skylten på förarsidan, Länk 628csi |
|
|
Tack för hjälpen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.