|
|
|
|---|---|
|
tjena.. hur låter det när hjullager börjar bli kasst?? får ett dåft muller ljud när jag åker med bilen (även svänger) men även vissa säger att man kan känna på fälgen om den blir varm så skall lagret vara dåligt ? stämmer det ? | |
|
Det "morrar" dovt från det defekta hjullagret. Kan låta väldigt högt, i min bil dånade nästan. Är det något av främre hjullagret, kan ljudet minska vi rondeller eller svängar. Mina fälgar blev inte så värst varma. Hissa upp bilen och snurra på hjulet då hör du om hjullagret är utslitet Jag har nyligen bytt 3 av 4 hjullager på 528:an. Mitt tips är att byta snarast till ett hjullager av bra kvalité. /Magnus |
|
|
När det främre på vänster sida var dåligt, kom ett dånande missljud vid högersväng. Alltså när belastningen hamnade på vänster sida. Det hördes tydligt vid filbyte i motorvägshastighet. |
|
|
Okej så man hör bra om man hissar upp och snurrar. Det låt mer och mer ju fortare jag kör. Och typ vid omkörning så låter de ännu mer när man byter körfält. Vad kostar lager? |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
hissa upp bilen tryck på hjulet i överkant och underkant känns det glapp?? snurra på hjulet och lyssna efter missljud att byta hjullager bak är rätt arbetskrävande mycket skruva är det! centrum muttern på drivaxeln är ingen lek utan rejäla verktyg 3/4 tum spärrskaft och en rörbit på 1,5 meter som förlängare jag har nyss bytt båda lagren bak på e39:an pust! säger jag bara |
|
Okej bra att veta Men de låter som de är vänster fram. Ska hissa och kolla ! Ja bak lät ju inte som en höjdare :) mvh |
|
|
Om du ska byta fram så kan det vara bra att veta att man INTE behöver lossa stötdämparen som det står nästan överallt. Diskuteras bl a här: Länk Jag bytte på båda sidor enligt filmen som finns i tråden. ___ Min bil: Länk |
|
|
Trodde först att mina lager var dåliga men den glappar inte när jag känner uppe nere på framhjulen (inte bak heller). Det mullrar när jag bromsar men inte när jag svänger eller kör rakt fram. (Lånar tråden för ett liknande problem som kan vara bra att kunna känna till i detta sammanhang.) |
|
|
Stugsittaren: om det bara låter när du bromsar så skulle jag nog kolla bromsarna. ;) //m Freude ist BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.