AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.574

Hur uppdaterar jag kartorna till navigationen i E61 535d - 2007?

Visa användare
120
Brännvik
535dAT M-sport -07
Can-Am 800 LTD Max -11
Corvette C4 -96
Hej!

Har för avsikt att uppdatera mina kartor till navigationen i min bil. Laddade ner denna: Länk

Brände ut den med det inbyggda programmet i lägsta hastighet som finns i MacBook, men bilen hittar ej skivan.

Frågan är nu:

1, Måste jag bränna filen på ett annat vis?

2, Har jag laddat ner fel fil för min bil?

3, Måste jag göra något mer än att bara byta ut den gamla skivan mot en ny?

Jag har en 535d -07 pre LCI med Navigation Professional.

Antar att gränssnittet ej blir annorlunda bara för att jag laddat ner en ny version av kartor?

Tacksam för era svar i frågan!

Mvh Brännwik
Hej,

Svar på fråga 2: Du verkar ha rätt skivor för ditt system, Pro - Pro.

Svar på fråga 3: Ute på tunn is, men det vore väldigt osannolikt att du skulle behöva göra mer än att bara byta skivor.

Återstår svar på fråga 1, där felet kanske ligger i bränningen. Jag vet inte vad Mac kan resp. inte kan, men jag tycker inte att felet borde ligga i hårdvaran. Snarare, kanske, att du inte har gjort rätt? Jag antar att du har ISO-filer? De kan inte brännas rakt av, som andra datafiler. Du måste välja "bränna ISO till DVD" eller motsvarande inställning i brännarprogrammet.
Om du redan gjort på det viset, har jag ingen förklaring. Operationen är normalt problemfri, även vid bränning i normal hastighet.

/Lennart
Visa användare
120
Brännvik
535dAT M-sport -07
Can-Am 800 LTD Max -11
Corvette C4 -96
Tack för ditt svar Lennart.

Tror att du är något på spåret vad det gäller bränningen. Jag har nog bränt IMG filen som en ren datafil. Ska göra ett nytt försök i kväll med ett "riktigt" program.

Återkommer!

Mvh Brännwik
Visa användare
120
Brännvik
535dAT M-sport -07
Can-Am 800 LTD Max -11
Corvette C4 -96
Återkoppling.

Följde ditt råd Lennart och brände en ny skiva men nu som en IMG avbild, och nu fungerar det perfekt! Fick ett meddelande när jag satte i skivan som sa att en ny version var hittad, starta om igen om 5 minuter. Sagt och gjort, efter 5 minuter provade jag igen och vips så fungerar det. Underbart!

Tack igen för tipset!

Mvh Brännwik
Grattis!
Och tack för återkopplingen! :)
Det där med att starta om efter fem minuter var nytt för mig. Kan någon förklara vad som ligger bakom?

/Lennart
Visa användare
120
Brännvik
535dAT M-sport -07
Can-Am 800 LTD Max -11
Corvette C4 -96
Ingen orsak!

Ja det undrar jag med, för det har jag inte läst någonting om. Men som sagt det stod att jag skulle stänga av och starta navigationen igen efter fem minuter.

Var ute och körde en sväng idag och det fungerar utan anmärkning i alla fall.

Mvh Brännwik
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Så fort man byter skiva på E60/E61 så behöver bilen vara avstängd i 5 minuter för att den nya ska gå att använda. Känns lite ålderstiget minst sagt.

Blir märkbart då och då eftersom Svergie och Danmark ligger på olika skivor och som skåning så är man ju över sundet ett antal gånger per år och ofta hinner man komma en bit in i DK innan man behöver navigatorn som oftast då har fel skiva laddad.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.