|
|
|
|---|---|
|
tjenare! Nu är det dags för nya fälgar och däck till beemern =) Det blir zito 935HS och kommer passa som hand i handsken! Dock har jag en fråga till expertisen här. Jag hade tänkt mig ett däck, hankook S1 evo2. MEN hittar inte den dimension 265/30zr19 som brukar tydligen är den som är optimal för e90;n. Hur stor blir skillnaden på att använda 255/35zr19? vill kunna ha 3 passagerare i bilen utan att den tar emot men även vill jag inte riskera att bilen blir svajig. Så, vad tror ni? Tack på förhand/stefan | |
|
på e90 är original dimensionerna 255/30 19" bak. om du kör 255/35 så får du fel omkrets. Kolla på 255/30 |
|
|
Rullomkretsen får inte överstiga eller understiga 5% mot original.. Så de kommer funka alldeles ypperligt med 255/35/18 på bilen... |
|
| 19" menade jag så klart.. :) | |
|
Nu har jag letat och letat och är lika snurrig som en 90åring på diskotek. Är oem storleken på 19" 225/35zr19 fram och 255/30zr19 bak? kanske skall tillägga att jag har m-chassiet på bilen. Är väldigt tacksam för svar! |
|
|
Varför är du så fastlåst vid oem storleken? Själv anser jag att dessa storlekar är alldeles för tilltagen blir balkong däcksida om man följer det... Smaken är som baken antar jag,så länge du håller dig inom rullomkretsen så är du safe.. Att minska bredden ett snäpp är ingen fara alls! |
|
|
@Steevoo Detta har jag på mina OEM fälgar, visserligen e91 med M-chassi. Men det är samma för e90 M dubbeleker 225 8JX19 ET:37 9JX19 ET:39 Bak 255-30-19 Fram 225-35-19 Sitter själv och funderar på nya bakdäck. Står och väger mellan 255/265/275 i bredd med 30 profil. Vet inte riktigt varför jag skall välja bredare än original. Men det är väll 18-åringen i mig... |
|
|
Jag är inte orolig för storleken! Vill bara veta vilken som är rätt! Tack för alla snabba svar! Det blir 255/30zr19bak och 225/35zr19 fram;) Nu ser vi fram emot en fin vår! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.