|
|
|
|---|---|
|
Hej, fick en 2:à på parkeringsbromsen:/ Verkar som att parkeringbromsklossen är utsliten. Har kollar med lite verkstäder och den korrekta lösningen verkar vara att byta bromsskivor bak och klossarna för både broms och parkering. Jättekul då jag bara för några månader sedan fick bytt bromsklossar bak men inte ett ljud om att jag även borde byta skivor bak eftersom parkeringsbromsen redan då var dålig.. Fråga: är det verkligen så att om parkeringsbromsen är dålig så åker man på att byta skivorna också? Någon annan som varit med om detta och hittat en bättre lösning? Tack på förhand. | |
|
På min 335 så var handbromsen så trött att den inte tog ens om man tog den till högsta möjliga läge. BMW sa att det var bakbromsbyte på G. Njet, sa jag. Jag justerade lite och voila, den tar som om den vore ny igen. |
|
| Klarar dig säkert med en justering eller nya handbromsklossar på sin höjd! | |
| Världsklass. Vilka skurkar! Kanske skall tilläggas att bilen gått 14000 :) inget fel på bakbromsarna i övrigt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.