|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag hade tänkt plocka bort alla interiörlister i min BMW X6 för att stripa om dom men jag hittar inte någon guide för hur man skall gå till väga. Någon som har gjort en sådan eller kan länka in det? Sorry om jag repostar frågan men kunde inte hitta en liknande tråd när jag kollade. Tack! /B | |
|
Beställ/köp plast verktyg för att göra detta exempel fiskben eller demonterings verktyg från biltema funkar utmärkt. Finns även verktyg på schmiedmann. Det är ganska enkelt att göra detta men va ändå försiktig så att du inte tar sönder något i onödan. Listerna sitter med clips kan man säga. Så stoppa ner verktyget mellan och böj upp lite bara tills det släpper. . Sen jobbar du med händerna för att lossa dem. Nu minns jag inte exakt hur det är på E71 men vissa delar måste du plocka isär i rätt ordning. Exempel för att komma åt passagerar listen får du först lossa på ventilations listen. Du ser helt enkelt hur själva delarna sitter. Ett tips är att gå in på realoem hitta listen du ska lossa och kolla på bilderna vart själva clipsen sitter räcker med om du ser vart den börjar så kan du först lossa därifrån. Sen som sagt jobba med händerna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.