|
|
|
|---|---|
|
Nu har priserna för nya 2-serie Coupé kommit; 218d (143 hk) 273500 kr 220d (184 hk) 301500 kr 225d (218 hk) 365500 kr 220i (184 hk) 288500 kr M235i (326 hk) 412000 kr /Masten | |
|
första annonsen? Länk ser att det är årsmodell 2015 också. /Anders |
|
| konfiguratorn är online på bmw.se också :) | |
|
Det betyder att en M235i är 95kkr billigare än en 435iM (507kkr) och då får man även några hästkrafter extra... Ska bli kul att se 2-serien live! Masten, vet du när den har officiell premiär? __________ Mvh Grelle |
|
|
Och en M135i är 41 500 kr billigare än en M235i. Den kostnaden känns rimlig tycker jag. |
|
|
Se där! Pilla o lekte lite med configuratorn.. landa på 500kkr :( Verkligen inte svårt att komma dit upp. |
|
|
De flesta BMWs kräver minst 100k i extrautrustning, så 500k är inte speciellt svårt att nå. Struntar man i läder och automat så sparar men en del pengar. En sak som är irriterande är BMWs ytterst begränsade sortiment av färger. Så även för 2-serien. |
|
|
En 320d med "standardutrustning" som comfort (eller motsvarande), sportline, dragkrok,vinterdäck, kanske läder går ju direkt upp 100kkr. Och då är det utan panorama, navi, 18/19" osv.. Så konstigt vore det om man inte kan få en M235i att stiga i pris. __________ Mvh Grelle |
|
|
Nej nej det är väldigt väntat. Men man går ju ändå och hoppas på lägre priser. |
|
| Synd att vi inte får 228i i Europa. Lite billigare både att köpa och att äga och ändå inte så långt efter M235i i prestanda. | |
|
Är otroligt sugen på en, och mindre sugen blev man inte när jag såg den live nyss. Riktigt snygga förutom baken som jag inte tycker dom lyckats 100% med. Tyvärr måste den andra bilen bytas ut innan 1:an får bytas ut :( Vad ingår mer i 225d än vad det gör till 220d förutom motorn då? Skiljer ju ändå dryga 64" i grundpris.. |
|
|
Haas, automatlådan är väl standard till 225d? Annars kanske det är större fälgar, men jag skulle inte tro att så mycket mer ingår. __________ Mvh Grelle |
|
|
Länk |
|
|
Oj det det blev fel länk i fel tråd:-( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.