|
|
|
|---|---|
| Jag får felmeddelande i färddatorn, Pling + pdc felmeddelande. Ibland funkar det som vanligt men mestadels dött. Jag har kollat säkringarna, inget fel. Har någon annan haft detta problem, vad var felet, sensor, oxid eller styrdon. | |
|
Gör felkodsavläsning hos BMW eller hos någon med BMW-specifik hård- och mjukvara. Kan vara sensor, kablage eller modul imo. |
|
| Syns det om det tex är sensor (vilken av fyra) eller styrdon som är trasigt med en felkodsdiagnostik. | |
|
Japp det gör det. Kontakta t.ex. morgan.persson@carliabil.se så hjälper de dig garanterat. Mvh Asken |
|
| Jag har lång väg till verkstad och dåligt med tid. Skall kolla lite uteslutning. Vet någon vart styrdonet för pdc sitter i en X1:a. | |
|
Hej Boxen sitter i "skuffen" på högersidan under den lilla plastbaljan. Jag har precis fått samma fel, så meddela gärna hur det går. |
|
|
Min började funka igen, jag drog lite i ledningarna under kofångaren och blåste på med vattenslangen. Efter detta har det inte varit några problem. BMW sade att det oftast är den som sitter längst till vänster som brukar fela. Lycka till / Peter |
|
|
Jag hade loss alla 4 givarna och mätte upp dem. En av dem hade avvikande värde..... Den vänstra. Gissar att det beror på att den sitter precis ovanför avgasröret. En ny kostar 1200 spänn på BMW Fy f*n. På ebay finns de för ca 300 spänn, men de är nog inte original.... Någon har erfarenhet? ? Mvh Sture |
|
|
Min original PDC gick sönder efter två år, köpte en ny från ebay för ca 170 kr Länk Den fungerar nu, får se om två år :-) /Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.