|
|
|
|---|---|
|
Hej! Äntligen är man tillbaka i bmw träsket igen! Tänkte kolla om någon här inne har gjort rent vevhusventilationen gemon att köra med dammsugare? Såg ett klipp på youtube sen har jag en våtdammsugare tänkte prova o se vad som kommer ut? Va tror ni någon som testat själv? Mvh | |
|
Träsk?, du menar gräddhylla? ;) |
|
|
Haha ja eller det! Tänkte fråga ska det låta något när man tar bort oljelocket? Typ som ett brummade fast inte riktigt så grovt? |
|
| Ja, ett visst "brummande" ljud är normalt att man hör när man tar av locket med motorn igång. | |
|
Det ska vara ett svagt undertryck i hålet när du tar av oljelocket. FAF |
|
| Jo undertryck finns men ska det låta? | |
| Jag tror det är bättre om du byter slangar och vhventilationen. Dammsuga känns som en nödlösning. | |
|
Det är ju ingen klägg vad jag kan se när jag plockar bort slangen längst upp. Tänkte mest i förebyggande syfte sen är det ju väldigt pilligt och byta den. Ingen som vet om den ska låta lite? |
|
|
Jag har. Min vevhusventilation var på gränsen att ge upp men med dammsugaren räddade jag den tills jag gick tillfälle att byta och isolera den och oljesticksröret. Har aldrig haft problem sen dess. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.