|
|
|
|---|---|
|
hej min kupefläckt börjar irritera mej, o tänkte kolla om någon vänlig själ har något bra tipps på mitt problem. sedan en tid tillbacka har den levt sitt egna liv, ville hälst bara gå på full fart o full värme. sänkte jag värmen så stannade fläckten efter ett tag för att sedan starta, stanna, starta osv osv. skulle kolla lite på det i lördags tänkte jag, det ända som blev gjort var att jag plockade ur fläcktmotstånd o kupefilter och dammsugade ur en massa löv o skit, rengjorde sensorn + fläckt i acc reglagepanelen. efter det tog självklart tiden slut, på vägen hem fungerade fläckten utan problem för att sedan i söndags morse inte fungera över huvud taget. skulle bli väldigt glad om någon annan varit ute för samma problem o har ett tipps på vad som är fel. vill ju helst slippa höra att det är fläckten som är kass, för om jag har förstått saken rätt ska den ju vara ganska bökig att byta. bilen i fråga är en e36 323 tourin från 97 mvh christian | |
| Har du uteslutit relät?, för den är ju en klassiker vad jag har förstått | |
| Jag menade fläktmotståndet | |
| Nja har väl egentligen inte uteslutit någonting. Allt är ju trångt o jävligt. Blev bara mer förvirrad när fläcken startade igår igen för att va som innan o fungera ibland o ibland inte | |
| Är det panelen som slocknar eller bara fläkten som lägger av? Jag hade en e36 -97 med ACC som slocknade i tid och otid. Det som behövdes då var att byta ut en kondensator(har jag för mig) på kretskortet. Det är 6 år sedan jag hade bilen så jag minns inte riktigt. Men jag hittade iaf nån guide på nätet(som jag inte lyckas hitta nu) | |
| Det är fläcken som stannar. Men börjar fundera på om det inte är fläktmotståndet som spökar. Är jag helt ute o seglar om jag säger att det är digitalt. Placerat vid gaspedalen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.