|
|
|
|---|---|
| Hej Har en kompis i Usa som flyttar till Sverige tar med en Passat 3,6 fwd som flyttgods bilen är i fint skick med det mesta i utrustning årsmodell 2010 ca 12000 mil skulle fåköpa den av honom för bra pris ,är det nåt att ha vad ska man bjuda för den nån som vet. | |
| Finns 3.6 som fwd? En bekant hade en cc3.6 awd ett tag, den var överraskande snabb. | |
| Finns i Usa vet inte om det finns här hemma, | |
|
Jag har för mig att CC 3.6 årsmodell 2009 och 2010 även såldes som FWD på vissa marknader (ej Europa). Notera att amerikanska CC VR6 har vanlig automat tiptronic, alltså ingen DSG. Dessutom så har motorn 280hp istället för 299hp som i Europa - vad som skiljer vet jag inte, kan kanske vara hur man mäter men det tror jag inte. En US-import med en spec som inte säljs i EU tycker jag ska vara en hel del billagare än motsvarande svensksåld. Den lokala VAG-verkstad lär ju om inte annat bli förvirrade när de ska serva den. |
|
| Nån som vet ungefär vad man ska betala ? | |
| Kolla vad dom kostar på ebay.com/motors och lägg på fraktkostnaden (10-20kkr) | |
| Vill ju helst veta vad en kan va värd här hemma om man nu ska köpa den eller köpa en svensksåld | |
|
I US ligger motsvarande på $14k-$18k (90k - 120k SEK). Bilpriser säger ~170k för en svensksåld V6 4M DSG i Sverige (privat). Svårt att uppskatta vad din skulle vara värd, men får du 140k så ska du nog vara nöjd. |
|
| Jo den blir nog lite billigare än 140 ,tänkt ha den själv ca1 år ,har dom inte Dsg på modellen i usa vad är det som skiljer på lådorna bilen har växlings paddlar på ratten är tiptronicen sämre | |
|
Det är nog samma låda som satt på CC 2.0T 2009-2010 innan den också fick DSG, en vanlig automat helt enkelt. I US är paddlar standard på VR6, tillval på svenska bilar. Med DSG'ns rykte så kan ju en vanlig automat vara bättre, nackdelen är väl att den dricker lite mer. |
|
| Brukar det va mycket problem med tiptronicen ? Tack för all info | |
|
Vissa Tiptronic-lådor från senare år (2007-) skall likt DSG-lådorna ha oljebyte var 6000:e mil. Kolla upp det. Lådorna i sig brukar som regel inte vålla några problem. Med tanke på att VR6 FWD är udda och med en törstig motor som inte ligger i tiden så skulle jag inte betala mer än möjligtvis strax över 100´, räkna med att den blir rejält svårsåld. Det finns gott om Passat CC att köpa i Sverige för 120-130´, även några TDI DSG 4-motion 10-11 för begärt pris runt 150´. MVH Christofer |
|
| Står nog över bilköpet med Passat 3,6 an verkar va ett osäkert kort med Usa import finns en till salu på Blocket 129 verkar ha lite skade historia i Usa om man söker på chassinummer. | |
|
Om det är denna ni pratar om så är den krockad i USA och lagad i Baltikum. Länk Inget man ska ta i med tång ens. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.