AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
687

Märken efter skosula...

dj
10
djnikej
320i Touring -99
Svarta märken efter svarta skosulor på baksidan av stolen(över bagegenätet)! Materialet är beige hårdplast! Hur får jag bort dessa märken? Jag har försökt med vanliga medel men utan resultat! Vågar jag mig på att använda någon skarpt? Bensin, aceton?

Tack!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Startgas är inte så dumt dunstar fort och lämnar inga spår.

MVH
Hasso
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Kan du inte rubba bort det med fingret? brukar funka eftersom gummit från skon inte brukar fästa så bra.Annars borde väll lacknafta fungera bra var bara snabb med att torka bort det med en blöt trasa....
Lycka till :)
Mvh Ricke
Har själv beige inredning och till alla slags smutsmärken använder jag Sonax Mattglans-medel. Oöverträffad effekt på alla slags plastytor och dessutom doftar det nybil efteråt. Testa så lär du inte använda andra medel, det kan jag lova

/Dominik
dj
10
djnikej
320i Touring -99
Jag ska testa mattglansen, tror jag! Startgasen låter jag nog bli!

Tack!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Börja med fönsterputs och en trasa. Fungerar inte det gå på med kemiskt ren bensin och liten bit papper.
Asken
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
testa med suddgummi för bläck penna

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Enligt en välrenomerad sadelmakare är startgas det bästa som finns att ta bort tex fettfläckar på skinn.
dunstar fort och lämnar inga rester.
En kompis testade på sin ljusa mockaskinnklädsel som han fått gråsvart molybdenfett på , funkade utmärkt med sadelmakarens råd.

MVH
Hasso
Su
554
SunKi
325i -92
Säger bara en sak (om du nu har kvar fläcken)
Gula vim!
Helt otroligt medel... skonsamt också...
Bläcksuddigummi skulle jag akta mig för, slipar kraftigt pga kisel bl.a. Testa gärna mellan tänderna!
Startgas (eter) och sprit är bra på feta fläckar (om underlaget tål) medan gummi lättast löses med petroliumbaserad produkt. Ren bensin (ciggbensin) är utmärkt till detta och mycket annat, klisterrester från dekaler t.ex.

FP
dj
10
djnikej
320i Touring -99
Japp, nu är märkena borta! Tyvärr använde jag mig inte av någon av era ideer, utan provade med lite autosol! Det funkade kanon(det var det enda jag hade hemma)! Men tack för alla tips, man lär sig alltid något när man delar med sig av sina erfarenheter! Jag provade också att rengöra rutorna med fuktig mirakeltrasa och tidningspapper som jag läst om här på forumet! Det var det bästa rutrengöringstipset jag sett!

Tack!
sebbe_bmw
Och när Folke säger en sak så stämmer det också! :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.