|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag misstänker att ett hjullager är på upphällningen på min BMW 320d. Jag är uppe i 26.000 mil, och det låter mer. Skulle kunna vara dubbdäcken, men jag befarar att det är ett hjullager. Jag tycker att den drar med diesel och att den känns segare men det kan vara inbillning. Då undrar jag två saker. 1. Finns det något bra sätt att kontrollera hjullager utan att riva hjulen. 2. Ungefär vad tar en verkstad för att byta, och får de fram lager fortare än Schmeidmann som vill ha flera veckor på sig. Tack för svar. | |
|
Lättast att höra är att skruva av hjulet. Snurrar du sedan på bromsskivan så känner du det direkt om hjullagret är kass. Kan även känna med hjulet på, men beroende på hur skadade de är. Här nere i Landskrona ville en verkstad ha 800:- för ett hjullager bak. Har du ett rikt pris kanske för jag antar det är dyrare där uppe. Nu bytte jag mina själv och köpte dem via ebay. 340:- inkl frakt för båda bak. Är det fram som dina är kass, så räkna med dyrare kostnad för byte. |
|
| Det visade sig vara ett bromsok som kärvade. DJ i Vallentuna bytte ok och klossar för 3.600:- Det blev klart idag. Med tanke på den tid det hade tagit mig att göra det så är jag nöjd. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.