|
|
|
|---|---|
|
Är intresserad av en m3 e46 cab som rullat ca 10' mil. Vad bör man tänka på som är specifikt på e46 eller m3? Äger bmw och har haft flera stycken men ingen av denna kaliber. Ganska basutrustad med SMG,stolsvärme,backsensor mm. Dock ej navi. Ej original fälgar. Vad uppskattar ni att den är värd? Säljaren begär 190' | |
| 190kkr låter väldigt dyrt, gick dom inte för runt 100-130kkr i fjor? | |
|
190 är ett högt pris ja. Är det en facelift 03:a (alltså byggd 3/03 och senare) eller en äldre? Har nyligen varit ute två st Cab på 7000-8000 mil för 175tkr så 160-170tkr är kanske lämpligt slutpris, om bilen är i riktigt fint skick och fulldokumenterad. M3 E36 i Sverige Länk |
|
| M3 behöll väl samma front även efter facelift kom på vanliga E46 Coupe/Cab | |
|
Japp, den har samma front hela tiden (olika fastsättning för stötfångaren på 02 och uppåt är väl i så fall det som skiljer). Bakljus och baklucka (på Coupé) har annorlunda utseende på facelift dock, samt det byttes ut en del färger och klimatpanelen inne i bilen fick ett nytt utseende. M3 E36 i Sverige Länk |
|
|
Några 190' är jag inte beredd att lägga för en ganska vardaglig m3 -03. Den är tillverkad 12/2002 så antar att det inte är facelift då. Brukar inte äga bilarna mer än 1 år så vill inte betala ett för högt pris och riskera att inte ens få i närheten av vad jag gav när den ska säljas. Räknar med viss värdeförlust men vill inte ge bort pengarna.. |
|
|
Ja, lite så tänker jag också. Brukar ha dom runt 2 år och man vill ju inte förlora hälften av vad man gav. Såna affärer kan man inte göra i längden. Jag hade riktat in mig på 160-165tkr. Lägger du inte så mycket mil på den och den är i så bra skick som den bör vara med det miltalet och utgångspriset, så borde du kunna få in 145-150 nästa år. Vill säljaren inte ha dina pengar så bara vandra vidare till nästa. Det är köparens marknad på alla begagnade M och kommer nog att fortsätta så ett bra tag till. Gäller att hitta nån som SKA sälja och sortera bort alla drömmarpriser. M3 E36 i Sverige Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.