|
|
|
|---|---|
|
Hur ser innehållet ut i Sportpaketet respektive M-paketet på F01/02? Är det sportchassi i båda paketen? Hur mycket hårdare lägre är sportchassit? Är prefacebilar jag pratar om det spelar någon roll. | |
| Jag har adaptivt chassie på min. Kan ställas i 4 lägen. Tror det ingår i m-sport | |
| Är väl standard på alla? Har iaf aldrig sett någon utan det. | |
|
Enligt svenska prislistan 2009/9-2011: M-Sportpaket Paketet innehåller följande utrustning: 229 Dynamic Drive 2NW Lättmetallfälg V-eker M 302, 19" 481 Sportstolar 4B9 Interiörlist - Aluminium finslipad 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 775 Individual - Antracit innertak Instegslister med M-emblem M Fotstöd på förarsidan Kromelement i front och bakparti M Sportpaket går endast att beställa i följande exteriörfärger: 300 Alpinvit 668 Svart 354 Titansilver metallic 416 Carbonsvart metallic 475 Safirsvart metallic A89 Imperialblå metallic A90 Sophistogrå metallic 760i/Li: 456 Komfortstolar, standard 4B8 Interiörlist - Valnöt med intarsia 776 Innertak i Alcantara |
|
| Skall jag tolka det som att det är samma chassi på std och M-paket? | |
| Dynamic drive är ställbar fjädring | |
| Dynamic drive är aktiva kränghämmare. | |
|
Finns som tillval på dom vanliga också. Det "ställbara chassit" EDC dämpare är standard på alla F01/02 |
|
|
Marin & Tor: BMW kallar det Dynamic Damping Control, se sidan 6 Länk vilket mycket riktigt är standard. Länk VDC (Variable Damper Control) verkar dämparna till F01 heta, Länk Mvh Stephan |
|
|
Tack för infon Stephan! Lyckas dock inte tyda hur det förhåller sig med chassibiten. Är det någon skillnad på M-sport/vanlig? Har sett annonser i Tyskland där man skriver sportchassi på såväl vanliga som M-sport, men det kan ju i vanlig ordning bero på okunskap. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.