|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Har sökt på schmiedmann hittade ej! Vilket söknamn eller nr använde ni (pris)? Har en f31 M |
|
|
Hej ngn som har erfarenhet av 316D touring -13 o framåt! Funderar på att köpa en vet den är slö men ska vara ekonomisk! |
|
|
Padde67 Jag sökte också men hittade aldrig men släng iväg ett mejl bara så löser de det. Finns ju inga speciella för M sport Helle utan du får ta för vanliga Mvh |
|
koppsnurr |
Kolla fordonsskatten på diesel bilen först. |
koppsnurr |
madlapps men bilen är smutsig ändå. Länk |
| Skitig blir den nog vilket som, men man slipper få delar av kjolen blästrad. | |
| Går det att montera/demontera stänkskydden och enbart använda dom under vintertid? | |
|
Det skulle säkert gå, men det är en lite process ändå. På min E91 fick jag montera bort hjulen bak för att komma åt där. Fram går det vrida dom åt sidan. Har man väl satt din dom så får dom sitta för de smälter in rätt bra ändå. |
|
|
Har varit på BMW här i Skåne + Bavaria Stockholm. Varit kontakt med schmiedmann. Får svar att stänkskydden inte passar för en f31 M. Ni som har en sådan här BMW! var kan jag köpa/beställa dem som passar? Eller passar originalen från BMW fast dem säger nej? |
|
| Originalstänkisarna passar jättebra på min f31 M-sport. | |
| Och det var BMW som monterade dem. Dock slarvade dom så tejpen inte fick fästa ordentligt. | |
|
Tack! Ska be BMW ta hem ett sett till mig. Vilken BMW säljställe köpte du dem på? |
|
|
Hejsan! Har fått BMW stänkskydd på plats. För att lindra all osäkerhet om de passar på M Sport, de passar perfekt. Dessutom innehåller satsen hela Push Pin Nitar och skruvar du behöver, inga delar saknas. Köpt på BMW Group Sats stänkskydd fram 82 16 2 218 983 Sats stänkskydd Bak 82 16 2 218 984 OBS! Glöm inte att ta något rengöringsmedel(Jag använde T-Röd)för att rengöra ytan från fett, annars fäster inte tejpen så bra. Skruv/bult i plast är känsligt, så dra med försiktighet. Lycka till Patrik |
|
| Nu har ena stänklappen fram börjat lossna från tejpen för andra gången. Har redan fått den åtgärdad en gång av BMW eftersom de hade slarvat vid första montaget. Trots att i instruktionen så står det klart och tydligt att det ska vara rengjort och montaget ska ske vid rätt temperatur och tryck på stänklappen en viss tid för att tejpen ska fästa. Funderar nu på att köpa en sats fram och göra det själv. För tyvärr verkar det vara så att ska man få något gjort med bra kvalite då får man göra det själv! Gäller inte bara verkstäder utan det mesta i samhället. Får be om ursäkt för min gubbgrinighet... det är ju trots allt bara en stänklapp. | |
|
Inte säker att det blir perfekt bara för att man gör det själv. Har sett tendens till att mina har släppt lite i tejpen också. Detta trots alla tricks vid montering som varm, ren och torr kaross. Tvättade dessutom med sprit. Radien på stänklapparna är inte helt hundra om man har m-sport, är nog förmodligen det som gör att det spänner lite i tejpen. Avfettning och högtryckstvätt gör väl inte saken bättre. |
|
|
Jo det har jag också noterat att radien fram är något för liten så att stänklappen vill ut. Och jag har också m-sport. Är det fler som har råkat ut för att tejpen släpper? lite urklipp från instruktionen: - bonding surfaces must be cleaned with a cleaner and must be free from grease - the ambient temperature for bonding and drying must be no lower than 15C and no higher than 35C. - the car may be driven after approx. 6 hours and may be taken through a car wash after 48 hours. - press mud flap firmly (symbol ned 5kg tyngd) against the side wall in the area of the adhesive strip. - after 5 minutes pres mud flap again in the area of the two adhesive strips. |
|
|
Mina sitter kanon fortfarande. Bytte dubbelhäftande tejp på ena där bak.(Strul vid installationen.) Passformen fortfarande kanon, Både fram och bak. |
|
|
Väcker tråden igen.. då jag tänkta sätta stänkskydd på min F30 M-pkt nu när jag byter vinterdäck till dubbade. Googlade runt, antar det är bäst att köpa BMW original stänkskydd, kostade 850kr/paret på bmw www.bmw.se/sv/avdelning/service-tjanster-och-tillbehor/bmw-tillbehor.bmw-stänkskydd-bak1.html Kan man köpa billigare med samma passform utanför BMW-verkstan? Det talas om att ta av hjul m.m. om man monterar själv, därför tänkte jag lämna in för att få det gjort, någon som vet någon som gör det bra och till bra pris nära Stockholm i söderort el. Nacka? |
|
koppsnurr |
min 335xi-12 har stänkskydd |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.