AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.032

Tillbehör för att få bredare nackstöd till e61?

_m
274
_martin_
BMW 523iA LCI M-Sport Touring -07
Jag har lite problem med nackstöden till min E61-Touring. Jag tycker att när man skall luta bak huvudet så lär man luta huvudet nästan så mycket så man tittat upp i taket ;(! Finns det något som man kan snäppa på för att på ett *bredare* nackstöd??

Helst i svart skinn ;)

/Martin

/Martin

//BMW-För dig som älskar att köra
fa
85
faca_57
530 iA M-Sport - 2006
Har samma bekymmer, otroligt dålig lösning. Gissar att comfort stolarna löste problemet! Hojta om du finner nåt.
St
4
St5rm
525i Touring - 05
Jag införskaffade två nackstöd på Biltema (om ni tillåter mig svära i kyrkan). Sätts fast mha kardborre och resorband framför befintligt nackstöd. Bygger ut ca 15-20 cm skulle jag tippa. Blev perfekt komfortmässigt, mina sportstolar är i svart skinn, dessa i svart tyg, så kanske inte den snyggaste lösningen men för 60kr styck tycker jag det var lätt värt det. Finns en variant på mekonomen för 600kr också...
fn
17
fn76
525D -07
Det går ju att luta nackstöden framåt i nederkant vilket gör det lite bättre men håller med er, inte tillräckligt för att bli bra. Har sett att årsmodell 2008 och senare har nackstöden en slags teleskopisk funktion, vet dock inte om det är bättre.
He
437
Henrik 77
530d Touring M-paket 2009
Det fungerar faktiskt super på mina komfort stolar. Där styr man ju övre halvan på ryggen. Men dom vanliga stolarna är väl nackstöden skjutbara i bilens längdriktning?
Nej, det var först på årsmodell -08. Håller med om att sportstolarnas nackstöd dessförinnan var kasst. Komfortstolarna har såklart alltid varit bra.

Hade letat efter nackstöd från 2008 och framåt på t.ex. bildelsbasen.
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Hej

Hade samma problem med mina sport stolar nackstöden var kassa som det beskrivs här köpte ett par från skroten 2009 dom nya modellen som är utskjutbara passar klockrent nu när jag lutar mig bak känns det skönt att kunna luta sig bak samt med blicken fram. kolla bilden !!!!!

Länk
_m
274
_martin_
BMW 523iA LCI M-Sport Touring -07
Mekonomens såg ju ok ut men lite överpris för två tyg kuddar kan jag tycka! Någon som hittat något annat passande??

/Martin

//BMW-För dig som älskar att köra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.