|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar om denna bil kan vara ett bra köp?Länk Bör man oroa sig över att den gått snart 20k mil? kikat på andra bilar men dragkrok som denna har är ett krav. | |
| Många 535 har drag fast de ej skriver ut det. Just denna är i min värld för dyr. Men prova ge ett lägre bud och se vad som händer. Men i huvudsak som någon annan sa till mig, det ska kännas rätt i hjärtat. Dragkrok kostar inte så jättemkt att eftermontera... | |
| Mitt partikelfilter byttes vid 19800mil så ha det i åtanken iallafall. Kostade ca. 18000. | |
|
Marcus: 535d är helt rätt val tycker jag, härligt drag redan från början och man har inget turbolagg som man får på de mindre motorerna. Underbar körmaskin. Bilen du länkar till har den utrustning som jag krävde när jag letade 535d. Men den saknar dieselvärmare. Personligen tycker jag att det är ett mycket användbart tillbehör som jag inte skulle vilja vara utan. Men man kan inte få allt när man köper begagnad bil. Vet inte om det är bilderna men den ser väldigt matt ut i lacken så den behöver nog en ordentlig polering av ett proffs. Omlackering av front, huv och bakspoiler är också en sådan sak som man brukar "åka på" på långmilare om man vill ha bilen i extra bra skick. I övrigt gäller det att titta på E61:ans typfel, och det finns en del att känna till tyvärr. Men en hel del av felen går att förebygga eller fixa själv om man har lite skruvarvana. Sök här i forumet på "E61" så har du en hel del läsning om typfelen bla. Som info: Att eftermontera drag på en E61:a med M-paket går på ca 10 000kr. Nedan följer bilens utrustningslista (om du inte redan sett den). Typ Wert Chassinummer WBAPX91090CU58080 Typkod PX91 Typ 535D (EUR) E-modellserie E61 (MUE) Serie 5 Typ TOUR Styrning LL Dörrar 5 Motor M57Y Cylindervolym 3.00 Motoreffekt 210 Motor HECK Växellåda AUT Färg CARBONSCHWARZ METALLIC (416) Stoldynor LEDER DAKOTA/CREAMBEIGE (LCGE) Produktionsdatum 2007-02-26 Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatväxel S217A AKTIVLENKUNG Aktiv styrning S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Sidoairbag f bakpassagerar S2NPA M LM R. DOPPELSPEICHE 135 M NOTLAUF BMW LM Fälg M dubbeleker 135 S300A NOTRAD Nödhjul S302A ALARMANLAGE Stöldskyddsanläggning P337A M SPORTPAKET M Sportpaket S386A DACHRELING Takreling S402A PANORAMA GLASDACH Panoramatak elektrisk S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Inlaeggningsmatta velours S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Innerbackspegel automatisk avbländade S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Ädelträutrustning S442A GETRAENKEHALTER Burkhållare S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Komfortsaete med minne Kod Benämning (gränssnitt) S464A SKISACK Skidsaeck S493A ABLAGENPAKET Förvaringspaket S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Stralkastarspolare S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon-Ljus S563A LICHTPAKET Belysningspaket S5ACA FERNLICHTASSISTENT Helljusassistent S5ADA SPURVERLASSENSWARNUNG Varning filbyte S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Förberedelse mobiltelefon m Bluetooth S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi-system Professional DSP S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE USB-/ljudgränssnitt S704A M SPORTFAHRWERK M sportchassi S710A M LEDERLENKRAD M läderratt Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S715A M AERODYNAMIKPAKET M aerodynamik-paket S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Högglans shadow line S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Takhimmel antracit S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Utförande för kallt klimat S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Extra-Export tankning S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Korsvis manövrering utgår S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation svenska S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Landsspecifik navigation målstyrning S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Styrning COP S999A AUFTRAGSSTEUERUNG HEA Uppdragsstyrning "HEA" S9AAA AUSSENHAUTSCHUTZ Karossytsskydd slå igen Serieutrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S1CBA CO2 UMFANG Koldioxid-omfång S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatautomatik S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Farthållning med bromsfunkt. S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Sprak tyska Mvh Jimmy |
|
|
tack för alla svar. Var i kontakt med firman igår och frågade om dom var intresserade av att ta min bil i inbyte men det var inte aktuellt, antar att dom är rädda för amerikanska bilar med V8. Men det ser ut som att jag får min bil såld för 180k i helgen så då får jag lite mer handlingsutrymme. Funderar på denna Länk gått mindre och bra utrustad dock är den nyligen importerad så känns lite läskigt. Ser inget i utrustningslistan om ljudpaket. Någon som vet om det är Aux/usb på alla e61? Type Value VIN WBAPX91030CU59581 Type code PX91 Type 535D (EUR) E series E61 (MUE) Series 5 Type TOUR Steering LL Doors 5 Engine M57Y Displacement 3.00 Power 210 Drive HECK Transmission AUT Colour TITANSILBER METALLIC (354) Upholstery LEDER NASCA SCHWARZ (U6SW) Prod.date 2007-09-05 Code Description (interface) Description (EPC) S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatic transmission S217A AKTIVLENKUNG Active steering S235A ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR Towing hitch, detachable S2NPA M LM R. DOPPELSPEICHE 135 M NOTLAUF BMW alloy wheel, M double spoke 135 P337A M SPORTPAKET M Sports package S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats, velours S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Interior/outside mirror with auto dip S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Fine wood trim S453A AKTIVE SITZBELUEFTUNG VORN Climatised fornt seats S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Comfort seat with memory S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) Code Description (interface) Description (EPC) S522A XENON-LICHT Xenon Light S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptive Headlights S536A STANDHEIZUNG Auxiliary heating S563A LICHTPAKET Light package S5ACA FERNLICHTASSISTENT High-beam assistant S5DFA AKTIVE.GESCHW.REG.+STOP&GO FUNKT. Active cruise control+Stop&Go function S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S610A HEAD-UP DISPLAY Head-up display S612A BMW ASSIST BMW Assist S616A BMW ONLINE BMW Online S620A SPRACHEINGABESYSTEM Voice control S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Preparation, mobile phone, Business S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Control for Teleservices S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension Code Description (interface) Description (EPC) S710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheel S715A M AERODYNAMIKPAKET M Aerodynamics package S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE High gloss shadow line S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Individual sunshade glazing S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite P7A2A INNOVATIONSPAKET II Innovation Package II S7SPA NAVI PROFESSINAL M.HANDYVORB.BLUETOOTH Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GERMANY S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature German S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Country-specific nav. system supply S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Telematics access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP Code Description (interface) Description (EPC) S1CBA CO2 UMFANG CO2 package S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German |
|
|
Som uppdatering då så var jag och kollade på denna Länk men det kändes inge vidare då det saknades servicebok, trots att jag ringde och frågade om det gick att styrka milen och fick svaret att jo det finns massa papper med historik så saknades alltså detta. Säljarna pratar knappt svenska, känns som ett skumt företag. Jag letar vidare |
|
|
Hej, jag har drag på min ;) Länk hör av dig om du är intresserad mvh Peter |
|
|
Köpte mad_metzgers bil:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.