|
|
|
|---|---|
|
I min E39 88 har jag såklart pixelbortfall i displayen på mätarhuset, men vid två tillfällen nu har jag lyckats läsa ut "extreme" nånting. Det jag funderar på är vad resten av texten skulle kunna betyda. Inga lampor tänds el dyl. Någon annan som fått nått liknande meddelande? Kan man läsa felkoderna i huvudenheten? Och om inte varför då? | |
|
Föreslår att du tar ett foto så blir det lättare för oss att hjälpa dig att gissa. Just "extreme" känns rätt osannolikt som felmeddelande. Wilhelm Svenselius |
|
|
Svårt att hinna med, den har dykt upp när jag startar bilen, sen försvinner den efter nån sekund. Ah, inte alls säkert att det är vad det står, men det är vad jag gissa när jag såg den. Men ska se om jag lyckas ta en bild på den nästa gång den dyker upp |
|
|
Du kan ju prova en "snabbfix" för pixeldöden också, så kanske det blir lättare att läsa. Här är en guide som jag skrev för väldigt länge sedan: Länk Wilhelm Svenselius |
|
|
Ja det får kanske bli att göra så, varje gång jag har suttit med telefon redo så har det inte dykt upp heller. Däremot verkar det vara relaterat till kyla och senast igår tyckte jag mig urskilja 3 och sen grader tecknet. Kan det vara så enkelt att den varnar för ex halka? Eller kan han prata om nån annan sak med grader? |
|
|
Rimligtvis är det så enkelt att den varnar den för låg ytter-temperatur. Vid +3 och kallare varnar E39. "Svårt att hinna med, den har dykt upp när jag startar bilen, sen försvinner den efter nån sekund." stämmer väldigt bra in på varför klustret varnar. |
|
| Vad bra! :) då bestämmer vi nu att det är det som står! | |
|
Prova att spela in videosekvens och extrahera lämplig bild mha något redigeringsprogram. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.