|
|
|
|---|---|
|
När jag klämmer på så turbon trycker till ordentligt på trea och fyran slirar kopplingen ibland, det verkar vara värst när bilen är kall. Är det lamellbyte som gäller eller kan det vara något annat som är fel ? Spännande män luktar diesel ! | |
| Är den chipad? Jag har samma problem med min som är chipad, men den för 2 år sedan inköpta kopplingen såg väldigt ynklig ut så frågan är om det blir så mycket bättre efter ev. byte. Kan vara det ökade vridet som kräver en kraftigare koppling. | |
|
Vet inte om kopplingen inte pallar. Min är chippad och, vad jag tycker, har bra vrid och kraft. Däremot har jag inte haft problem med att kopplingen slirar trots att den tar oroväckande högt upp. Slirar den skulle jag nog ändå tro att lammeller, eller kanske snarare "tryckfjädrarna" (har nog ett finare namn) är slut. Jonne Mek: vad köpte du din koppling? Original eller? Låter ju trist om den kan slira trots att den bara är 2 år gammal?? Always Diesel |
|
|
Grejen är tyvärr att "tryckfjädrarna" sitter på svänghjulet om bilen är utrustad med AC - dyrt. |
|
|
JiiPee, vad menar du med att tryckfjädrarna sitter i svänghjulet om bilen är utrustad med AC. Solfjäderplattan sitter väl alltid monterad på svänghjulet i alla bilar med koppling, förstår inte riktigt vad du menar. Har själv just nu ett annat kopplingsproblem, se inlägg, Länk men det är ju inte med samma symptom, men när jag köpte kopplingen så frågade dom inte om bilen var utrustad med AC vilket den är, och inte ser tryckplattan med solfjädrarna annurlunda ut mot andra jag sett. Håkan Hagelkvist |
|
|
Pratade tidigare koppling med Bilcentralen i Nacka. Enligt verkstaden var det skillnad på kopplingar om bilen hade AC eller ej. Jag har inte bytt koppling på min eller har någon erfarenhet av det. Kan vara så att Bilcentralen och jag missuppfattade varandra när det gäller årsmodell eller nåt liknande. MEN kolla för skojs skull på Mekonomens hemsida hur priset skiljer på en kopplingssats mellan E34 525 -90 MED ELLER UTAN AC. Med AC 1111 kr. utan 2076 kr. |
|
|
ronte! Det blev fel. Så här skall de vara. Jag köpte ny koppling på motornord, men eftersom kopplingen såg så klen ut så tappade jag den där "nu jävlar skall det skruvas" känslan därför ligger den fortfarande i kartongen...Jaja, man håller väl på att bli gubbe som kan göra en sådan sak. Nu menar jag inte att motornord säljer skit tvärt om, men tydligen så anser biltilverkarna att det inte behövs kraftigare grejjor. JiiPee! Skulle kunna tänka mig tvärtom. AC kraftigare koppling högre pris. Det blir ju löjligt mycke slira på kopplingen för att inte få motorstopp när AC är inkopplad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.