AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.679

Bluffannons BMW 330i Touring - 2006?

sl
84
slaskankan
525iM Touring -02
Är på jakt efter en 3 serie touring, och fick syn på en väldigt billig 330 touring i grannstaden. Slängde iväg ett mail, och efter några timmar var annonsen borta. Nu några dagar senare får jag detta svar

Hej, tack förditt intresse.

Först och främstvill jag be om ursäkt för eventuella grammatikfel eller dialektala uttryck som jag kanske använder då jag försöker att ge dig så många detaljer som möjligt om bilen för en eventuell försäljning av bilen. Jag vill precisera att jag är av svenskt ursprung, men bor i Cardiff, i Storbrittanien sedan jag föddes, eftersom min mamma som är av engelskt ursprung och min far flyttade hit direkt efter min födelse. Därför pratar jag inte svenska särskilt bra och jag har svårigheter att uttrycka mig. Jag hoppas att detaljerna jag anger både om tillståndet som bilen befinner sig i för närvarande om villkoren för en eventuell försäljning av bilen är lätta att förstå klart och tydligt. Om du behöver klargöranden, ber jag dig kontakta mig på engelska ( helst på engelska om möjligt ) eller på svenska ( om du inte pratar engelska ), så ska jag göra allt jag kan för att beskriva detaljerna på ett så tydligt sätt som möjligt.
Till att börja med, bifogar jag flera bilder på bilen med detta meddelande ( fotona visar fordonets nummerplåt, om du skulle vilja utföra en kontroll av bilens historia ). Jag tror att det med hjälp av bilderna är lätt att konstatera bilens goda skick. Bilen är mycket välhållen, karossen har kontrollerats regelbundet hos lokala bilverkstäder i Sverige och inga repor eller dolda defekter är befintliga, motorn fungerar korrekt och även den elektriska matningen är helt fungerande. Det gula och blå kortet ingår såsom bilens serviceblad och instruktionsbok; bilen är dessutom registrerad i Sverige och bilskatten är betald för år 2014. Bilen är registrerad i Sverige i mitt namn, på adressen där min far ägde ett hus, vilket jag på grund av ekonomiska problem, tvingades sälja för en tid sedan. Vi har behållit huset i Sverige, tills strax efter semestern och jag använde bilen, som är till försäljning när jag var på semester i Sverige; nu, då jag emellertid har sålt huset, måste vi sälja även bilen eftersom vi inte längre har någon plats att parkera den på ( i garaget har jag min engelska bil ) och vi kan inte betala den dagliga parkeringen ( dessutom har vi inte möjlighet att hålla en bil och betala svenska årliga bilskatter, då jag använder den andra bilen jag har här ). Efter att ha sålt huset i Sverige, återvände jag omedelbart till Storbrittanien, då jag började jobba igen ( jag arbetar som ingenjör vid en oljeplattform i havet och just nu är mitt arbete mycket viktigt för mig och för min familj ) och jag var tvungen att ta hit bilen, eftersom jag inte längre hade tid att stanna i Sverige och sälja den. Jag har försökt sälja den här, men jag har insett att ingen är intresserad av en bil med ratten till vänster och svenska dokument samt att priset som erbjuds mig är långt under hälften av bilens verkliga värde, vilket har fört mig att annonsera ut bilen på Blocket för att hitta en svensk köpare för att erhålla ett bättre pris. Det är av detta skälet som jag säljer bilen och jag ville ta upp alla dessa detaljer eftersom många av köparna som kontaktat mig hitills, frågat sig varför priset på Blocket var under marknadspriset. Som jag tidigare nämnde är anledningen till försäljningen av huset i Sverige, den att vi upplever en svår eknomisk situation och vi kan inte fortsätta att hålla bilen här där vi inte använder den och dessutom betala årsskatten som den svenska lagen kräver. Detta betyder emellertid inte att bilen inte är som jag beskrivit ovan, tvärtom handlar det om en mycket välhållen bil, perfekt fungerande och fri från hypotek. Bilens historia kan helt lugnt kontrolleras med hjälp av bilens nummerplåt ( som är synlig på bilden som medföljer detta meddelande, XOY 005 ). Jag är helt säker att bilens ovannämnda goda skick kommer att bekräftas. Bilen har använts uteslutande för personligt bruk under tiden som jag tillbringade i Sverige med familjen och den har bibehållits i bästa skick.

Om du är intresserad att köpa bilen kommer jag gärna att stå till tjänst och hjälpa vem som än vill komma och hämta den. Betalningen ska utföras kontant omedelbart efter att ha stipulerat köpekontraktet.
En annan möjlighet är att sluta affären genom en internationell transportfirma, som är 100 % säker, denna är rekommenderad för Internet transaktioner och har kontor just här i Cardiff. Företaget jag talar om erbjuder en perfekt service, som tar hand om alla detaljer beträffande transaktionen via Internet, såsom överförande av äganderätten av bilen. Genom att vända sig till denna typen av företag har du möjligheten att prova fordonet innan du utför betalningen av denna. Företaget kommer att leverera bilen till din adress inom 7 dagar, tillsammans med ett dokument som kallas "procedur för återlämning". Detta dokument garanterar rätten att prova bilen i 10 dagar och om själva bilen inte tillfredsställer dig har du rätt att återlämna den kostandsfritt. Tack vare detta dokument kan du vara säker att bilen är precis så som jag beskrivit. Detta alternativ kommer att omfattas av Blocket Köpskydd eftersom denna typ av transaktion Blocket kommer inkludera försäkringar också. Så alternativen är 100% säkra. Priset för detta alternativ 84.600 sek omfattar leveranskostnader för fordonet. Om du är intresserad av att köpa bilen ( vi ber om största allvar ), ger jag gärna alla detaljer beträffande båda de föreslagna alternativen.
Tack för ditt intresse och tålamod att läsa hela meddelandet, men jag ville göra det mycket klart.

Vänliga hälsningar,
Bjorn Rickard Oscar Johansson
2 Kimberley Road
Cardiff, South Glamorgan CF23 5DH
United Kingdom
+44 744 399 97 83
sl
84
slaskankan
525iM Touring -02
Vad tror ni, är det ett klassiskt skicka pengar i förskott och bli blåst?
Utan att ens ha läst det, JA!

Håll dig borta.
Klart det är blås... =) Vad kostade den?
de
176
debren
Audi R8 V10 Plus 2013
Audi A5 TFSI Quattro 2018
Här kan du se en tråd från GTI Klubben.
Den är några veckor gammal och gäller en billig Golf R.

------------------------------
Porsche - There is no substitute!
de
176
debren
Audi R8 V10 Plus 2013
Audi A5 TFSI Quattro 2018
Javisst ja.. skulle ju bifoga länken också.

Länk

------------------------------
Porsche - There is no substitute!
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
När du får sådana svar är det ALLTID bluff. Detta eftersom normala säljare orkar absolut inte sitta och skriva långa berättelser i mail. Det gör man bara om mailet ska användas flera gånger.

-------
//Lövet
Ev
13
EvilBoo
BMW 318I-2010
Jag fick exakt samma svar på en annons om en BMW 3serie i dalarna.
Detta var i slutet av November förra året. Priset var extremt lågt och annonsen försvann strax efter jag svarat, några dagar senare fick jag svaret som garanterat
är en kopia på svaret du fick.
Här hade det inte varit fel med sharialagar - hugga av bägge armar för att de försöker blåsa folk.

RBiH for life!
Th
46
Thebeast
325i Touring -09
Skriv gärna en varning till folk (som du gjort här) men kontakta även blocket att de skall notera detta, kanske kolla IP-nummer osv.
Ri
111
Rippe
E92 335iC
E46 328
Hittade en tokbillig 325d som jag mailade på i oktober och jag fick ett helt identiskt mail konstigt nog :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.