AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
4.035

Fick skambud av bilhandlare vid bytesförslag till nyare Mercedes! Är dom goa eller?

st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Farsan var inne på att byta bil.
Har idag en MB c200 T -04 aut/elegance pkt(tror jag) 12 500 mil
En hel och fin bil.
Han kollade på en nyare c180 T -11 (219 000.-) 2 500 mil
Jag bara reagerade på när han sa vad mellanskillnaden skulle bli.
190 000.- ville MB handlaren ha mellan.
Det blev ingen affär. Dom var tydligen inte intresserade av att diskutera priset.
Han kör nog vidare ett par år till lät det som nu.

Ville inget särskilt med tråden, bara gnälla lite i största allmänhet, tyckte bara det var liiite lågt bud.
16.571
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Ser inte det uppenbart konstiga i det? Handlaren har kostnader för rekond, reparationer, däck, service osv plus den största kostnaden - reklamationer. Detta på en bil som i bra skick kanske är värd 50-55 papp efter prut Länk. 29 i inbyte är inte hemskt då.

I den åldersklassen gör man bäst i att sälja privat först.

-------
//Lövet
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Nä det är lugnt lövet, bilen i fråga har nästan nya däck och är servad men även om inte en handlare bryr sig om det så har dom på samma firma en sedan -04 som dom begär 79 för så jag tror den hade hamnat där någonstans + - ?
Nu spelar ju det mindre roll vad dom begär hit och dit, det är ändå mellanskillnaden som avgör, han ville lägga 170 och så blev det inte.

Sen är bilen i din länk enligt T.S en -02 som ej varit testad sedan 2012.
Men kvittar ju nu ;)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag köpte förra sommaren en c180kompressor -04 12000mil för 50' på blocket. 30' i inbyte är inget opris.
Många äldre bilar (mer än 2-3 år) går dessutom direkt vidare till mindre handlare eller biltorg - så där blir handlaren ytterligare ett steg i näringskedjan...
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
OK. Jag är med, trodde kanske man fick något mer för en touring med kompressor, men vad katten så vi är ju Smålänningar också :)
16.571
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Bilen i min länk är lite spännande tydligen för den är mycket riktigt tillverkad 2002 men tagen i trafik först 2004. Tydligen en hyllvärmare.

2004-04-22 I trafik första gången i Sverige.
Rapporterad som företagsfordon.
2002-12-10 Fordon förregistrerat i Sverige med registreringsnummer POC636.
Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av återförsäljare.
2002-07 Fordon tillverkad i Bremen, Tyskland.

-------
//Lövet
Har jobbat på MB, och den modellen var ingen direkt kioskvältare år 2007, tycker budet var ganska rimligt. Bilhandlare behöver ju en viss summa o då blir det procentuellt mkt på en så gammal bil.
Rätt pris privat så är den ju såld på under en vecka med säkert 15-20k mer än handlaren vill ge, dessutom har han förmodligen bättre möjlighet att göra ett bra pris på den andra.
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Lite uppdatering.
MB Handlaren i fråga ringde upp och erbjöd 39.- för den gamla C200:an
så farsan nappade, alla nöjda och glada.
(Tror dom bytte vinterdäck med varandra också)

Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Grattis! Då blev det lite solsken här oxå :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.