|
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar om det får plats med 265/25-20 bak på en bmw e91 lci touring (2011 års) jag hade tänkt senare installera airride system på bilen och vill kunna dra ner bilen bak utan att hjulet sticker ut utanför skärmen bak samt att hjulet inte blir för brett bak.. kan tänka mig gå ner till 255 också men det passar bättre med 265 för framfälgen är 8,5 och där tänkte jag köra 225/30-20. villket fall så kommer bilen sänkas med coilovers i väntan på det kommer ett system som passar bilen. och även här vill jag kunna sänka så hjulen kommer under skärmen tack på förhand | |
|
Tror det blir tajt. 19", 9,5" bak med 265:or kräver et35 bak för att vara säker på att det inte skrapar på lci. Jag har köpt 19" med 9,5 bak, et30. Dock är de just nu på svarvning ner till et34 samt jag kommer köra 255 30 19 för att försäkra mig om att de inte skall ta i. |
|
| Sen beror det ju på sänkning också, min kommer ej vara brutallåg, utan bara en enkel sänkning på fjädrar. Vad jag förstår på dig skall du ner på backen rejält. ;) | |
| Har inte beställt fälgarna ännu och dem finns i ET 35 också. Ja lågt ska det bli fast det ska ju gå och komma dit med :) får googla lite till. Tänkte mest ha 265 för utseendet skull lika som fram. | |
| En sänkning påverkar ju inte fjädringsvägen alls så antingen går det ju fritt eller så passar det inte. | |
|
Så du menar det inte spelar någon roll om bilen sänks eller inte :D |
|
|
Tompa: hmm, vet inte hur du resonerar. Men en sänkt bil har mindre fjädringsväg än en osänkt. Men du har helt rätt i att sänkningen ej påverkar om det får plats eller inte. |
|
| Exakt! Hissar du upp bilen har du max utfjädring och med max kompression har du vid kraftigt gung med tex max last, fjäderns hårdhet och längd avgör ju markfrigången. Jag skulle inte sätta på en fälg där däcket tar i, visst ett lätt skrap vid max kompression på väg hem från Tyskland kan man ju leva med om fälgen sitter snyggt... ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.