AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
9.643

Se upp för M-paket fifflare på blocket!

Sida 2 av 3
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
NordicX@

Kvitton kan man nog glömma. Skulle inte förvåna om arbetet gjordes svart med tanke på hur oseriöst annonsören verkar vara.
dr
104
driftking
318d lci e91 2012
fine ja köper att ni klagar på att han skrivit m paket när d bara handlar om yttre m paket. jag är inte heller så förtjust i dessa 2 annonser MEN nu har börjas det kastas skit på om han har kvitton på montering o front o om d e svarta pengar inblandade.
det är lugnt, nästa gång du också lägger upp en uppdatering på din bil så ska min första fråga vara : betalade du svart? har du kvitto? fick du med garantier...?

om jag sätter m paket på min e61 så kommer jag inte betala fullpris hos bmw för delarna och jag tror absolut inte att någon annan gör det heller för den delen.. men det innebär inte att det är svarta pengar inblandade.

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Skulle jag vara spekulant på en beg BMW, och den hade M-paket enligt annonsen men inte i originalutrustningen så skulle jag bli väldigt misstänksam och bara överväga köp om säljaren kunde uppvisa dokumentation på att delarna var BMW original och att monteringen utförts av auktoriserad verkstad.

Men det finns ju gott om BMW med "äkta" M-paket som tur är och alla är ju inte lika petiga med att ha allt original.

Wilhelm Svenselius
lo
195
loefvenhamn
535dA M-Sport Touring -17
535dA M-Sport Touring -11
@driftking, nu var det kvitton på själva inköpen som NordicX ville se. Han kanske vill som jag inte handla med stöldgods.

Sen är det väl upp till var och en vem man vill stödja när det gäller svartjobb och på vilka objekt?

/Loefvenhamn

Finns eftermarknads M-stötfångare till F10/F11?

Det är bara vanlig lackerad PVC-plast - lika komplicerat som en ölback ungefär, och lika komplicerat att montera om man inte har alla tummar mitt i handen - 20 plastnitar och två bultar.

Men BMW:s original-PVC är ibland extreeeeemt dyrt, vilket tycks leda till att stöldgods och försäkringsbedrägerier är vanligt -- tråkigt nog.
dr
104
driftking
318d lci e91 2012
Länk
No
361
NordicX
BMW X3 2,5i -05
Volvo 142 DL-74
Det finns ju en anledning till att IF ville ha över 15" i helförsäkring för min bil och stölder av M-stötfångare och rattar med airbags står för en del av kostnaden hos försäkringsbolagen. Detta medför att jag inte vill bidra till detta genom att handla bilar som är lagade/fixade med stöldgods.

I annonserna vet vi att vederbörande har köpt en av bilarna på KVD för att tjäna pengar vilket i sig inte är något fel, däremot tror jag det blir svårt att räkna hem om han köpt delarna ärligt då de kostar en slant.
MEN jag kan ha fel och ett kvitto på delarna skulle undaröja alla tvivel.

Och svaret på din fråga driftking är ja, jag har fullständig dokumentation på min bil, alla inköp av reservdelar och service mm. finns, jag har t.o.m. samtliga kvitton på drivmedel sparade i original.
Det är inte dyra saker. Så att påstå att det är stöldgods är väl att ta i? Om IF använder det som argument, skulle jag själv ifrågasätta IF.

Men de som säljer bilarna i annonsen kan ju vara fifflare ändå? Det vet jag inget om, bara att M-paket (kofångare) är rätt billiga saker.

Fram, ABS med dimljus och detaljer : 3000 kr

Länk

Bak : 2000 kr

Länk

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Lasse, de verkstäder som lagar bilar som drabbats av stölder köper ju knappast delar via ebay!
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Här har vi en till med falsk M-sport paket Länk . Den är dock bra utrustad och inte så galet prissatt. Kommer ihåg att samma bilfirma hade bilen ute för försäljning men i standardutförande. Dem har nu hamrat fast lite delar och kallar det för M-sport paket. Keep in mind att orginal M-paket kostar 40000 hos BMW! Dem har nog lagt några tusenlappar. Dock saknas M ratt samt M "19 fälgar ;)
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Såhär såg den ut innan: Länk
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
Tycker d börjar bli en häxjakt, alltid ska man ha ngt att klaga på och alltid söka syndabock...
-Är jag en fifflare om jag eftermontar mpaket på min 530d ?
-Är jag fifflare om jag köper delarna på blocket ?
-Är jag fifflare om jag sedan lägger ut min bil på blocket med eftermonterat m paket yttre men bara skriver "med m paket" i rubriken?

Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
PS. Om en säljare uppvisar drivmedelskvitton så skulle JAG iaf bli mer nyfiken på varför han vill överbevisa mig med att han har allt sparat.. Vad döljer han liksom
pa
30
parcdlo
BMW 520d -14
Om man lägger ut annons på sin bil med ett eftermonterat yttre M-paket och skriver att den har M-paket i annonsen anser jag att man är en fifflare.
Har blivit av med M-detaljer på bilar jag ägt vid flera tillfällen. Stulna delar är ett jätteproblem. Allt är naturligtvis inte stulet, men men.

Om en säljare uppvisar kvitton på delar som sitter på bilen, service och dessutom drivmedelskvitton tyder det på ordning och reda i mina ögon.
fn
17
fn76
525D -07
och jag tycker man är oärlig om man skriver M-paket när det i själva verket handlar om främre/bakre stötfångare. Det är falsk marknadsföring.
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
Bra , nästa vecka kommer mitt m paket YTTRE.. Och därefter ska och kommer jag att skriva att bilen har m paket vid ev annonsering/försäljning
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
Bra , nästa vecka kommer mitt m paket YTTRE.. Och därefter ska och kommer jag att skriva att bilen har m paket vid ev annonsering/försäljning
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Att köpa M-paket (eller M-stötfångare, då) på Blocket och inte begära kvitto på delarna av säljaren är att understödja brottslig verksamhet.

Köper man en bil med eftermonterat M-paket och inte begär kvitto på delarna så är det nästan lika illa. Personligen kunde jag bry mig mindre om hur monteringen gått till, som andra konstaterat kan man ju göra det själv utan större svårigheter.

Det centrala är att stölder av M-paket och andra delar från våra bilar möjliggörs av det faktum att det finns mindre nogräknade köpare som är beredda att ta emot delarna utan att bry sig om varifrån de kommer. Det minsta vi kan göra är att inte vara sådana "nyttiga idioter" själva.

För min del är det exteriöra den minst viktiga aspekten av en bil med M-paket. Dessutom den billigaste som påverkar bilens värde (för mig åtminstone) minst. Det är ju förbättringar i chassi och fjädring man vill åt, bättre/mer greppvänliga handtag och ratt på förarplatsen. Större fälgar. Saker som är DYRA och innehåller teknisk kompetens, vilket ett par sjok lackad PVC-plast inte gör. Så att skriva "M-paket" när man menar "M-stötfångare" är för mig falsk marknadsföring.

Wilhelm Svenselius
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Det är olagligt att köpa något man vet/misstänker är stulet, man gör sig skyldig till häleri vilket kan leda till fängelse!
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
@malleru:
Att öka effekten eller ändra ngt på en helbilsgodkänd bil är ju inte heller rätt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.