|
|
|
|---|---|
|
Jag har en e61-05 som är utrustad med elbaklucka. Den har nu senaste veckan börjat låta väldigt ansträngd. Den brummar väldigt. Håller den på att ge sig eller vad kan vara problemet? Någon annan med liknande/samma problem? | |
| Minglar alltid brummat, brummar lika högt som nivåregleringen faktiskt. :) ja e inte orolig | |
| Menade givetvis att "min har" :) | |
| Min ville inte gå hela vägen upp och det lät som att den sög luft i hydrauliken så jag fyllde på med mer olja i behållaren. man får ta loss hela hydraulikenheten bakom vänster bakhjul och vända på den och lossa insexskruven i botten av plastbehållaren. Fyllde på med Pentosin CHF 11S från mekonomen, har funkat perfekt efter det. | |
| Men den har ju inte alltid haft detta ansträngda ljud. Därför misstänker jag problem. | |
| Lät din högt och ansträngt innan du fyllde på olja? | |
| Inte högt men ansträngt lät den. Min misstanke är att om man försöker stänga bakluckan för hand och tvingar ned den så kan olja börja läcka ut vid packboxarna. Jag skulle kolla nivån först, det är bara att titta bakom luckan och isoleringen så ser man behållaren. | |
| Kan du förklara med ingående hur man kan se behållaren? | |
| Öppna vänster lucka i bagageutrymmet dvs bakom bakhjulet, vik undan den svarta klädseln och där bakom ser du hela enheten med behållaren. | |
| Tackar | |
| Jag har nu kontrollerat behållaren. Hur mycket skall det finnas i? | |
| Vet inte exakt men jag hade bara en liten skvätt i botten på min behållare när den gick dåligt och jag fyllde upp så att den blev drygt halvfull. | |
| Min var ungefär halvfull, dock med lite läck under behållaren. | |
|
Ok, låter ju som att du skulle ha olja så det räcker men bara för att vara säker att det inte beror på oljebrist skulle jag fylla på en dl Pentosin CHF 11S(från mekonomen t.ex.). Hjälper inte det så kan det ju vara hydraulkompressorn som börjar bli dålig eller hydraulöppnaren till bakluckan. Dom prylarna kostar däremot satan på BMW och jag vet inte i vilken utsträckning man kan ta isär och renovera dom, tror jag har läst om ngn som plockat isär kompressorn på ngt forum. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.