AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.640

Vilka njurar på E39 540i - 2000?

Den här bilen påminner mycket om min egen till färg och utrustning, men jag förvånas över njurarna (grillen) på den i annonsen. Hör inte de njurarna till en 528 eller lägre?

Min 540 hade samma njurar som M5 (kromsarg och kromad ytterkant på svarta ribbor) när jag köpte den.

Vilka njurar är egentligen original på 540?

Länk
Visa användare
1.122
åströmarn
325 touring -06 e91
535d touring -05 e61
528 sedan -84 e28
Volvo v70 2.4d -08
Husaberg FE 450 -11
Hade samma på min 540 utan m paket som den i annonsen tror pre facelift har såna när det är utan m paket

Mvh
M5 har alltid stor kant, övriga fick det till facelift. Så det är fabriksutförande på annonsbilen. 535i och 540i har kromade ribbor i njurarna i övrigt samma som 520i-528i.

Njurarna har inget med M-paket att göra, däremot är listerna utan krom som bilarna med Chromeline har. Obs från facelift är det bara V8 och Edition Exclusive som har krom på listerna, 4 och 6cyl saknar krom.

Stephan
Tack för svar!

Det syns inte så jättebra på bilden, men njurarna på min bil har bred blank sarg och kromade ribbor. Eftersom min bil är en -98 så har troligen någon tidigare ägare satt dit dessa njurar (om jag förstår saken rätt?):

Länk

Länk

Min bil har iofs även glastaklucka, svart innertak och elegantare fälgar än den i annonsen, om jag får säga det själv. (Jag har kvar njurarna och style 65-fälgarna, nyrenoverade)

Det är bara en gammal bil, men jag är så jäkla förtjust i den - den har rullat i ur och skur och verkligen använts och fungerat så himla bra! Och genom åren har den gradvis blivit bättre och bättre : ingen rost alls, vaxbehandlad undertill, det mesta mekaniskt är nytt också. Vilka härliga bilar detta är!! Och vilken bra affär de är (för att vara kul bil)! Jag tror inte min bil tappat något alls i värdeminskning på fem år (men jag har ju såklart kostat på den en del). Bara för att jag skriver detta så går den väl sönder i morgon! :)
Länkar är tydligen inte lätt: (jag länkar bilder från AP)

Länk

Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Lasse, sargen på dina njurar kanske ser något bredare ut än de på annonsbilden men jag tycker ändå inte de ser så breda ut som original facelift.

Här är två bilder.

Facelift med svarta ribbor
Länk
Facelift med kromade ribbor
Länk

Har även en bild på 540 pre-facelift vilken jag tycker är den som är mest lik din.
Länk

___
//Ulf
Tack Ulf,

det är bilderna som inte är så bra - de ser ut exakt som på din andra bild, den grå (M5:an?)

Här ser man lite bättre, men även om det inte syns så bra pga ljuset och speglingarna, så tro mig: det är exakt samma som på den grå.

Länk
Nej, nu blir jag fasen osäker -- har inte bilen hemma just nu så jag kan kolla, men det verkar faktiskt som att min bil inte har lika breda sargar som M5:an. Det är dock utanpåliggande "bulliga" sargar på dem - det är inte den typ som är "infällda" eller hur jag ska uttrycka mig.

En till Bild:
Länk
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Dessutom ser dina kromade ribbor något bredare ut än original...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.