|
|
|
|---|---|
| Kan jag fylla på AdBlue själv, eller måste verkstaden göra det? Om jag kan göra det själv, var köper jag själva vätskan? Finns det olika sorters vätska, och vilken skall jag isf ha? | |
| Handboken. Vill minnas att jag själv råkat läsa om det. En särskild kork man skruvar loss vid vanliga tanklocket vill jag minnas. BMW-handlaren torde kunna svara på resten tycker jag men har du verkligen adblue? | |
| Länk | |
|
Blev själv också lite förvånad över AdBlue tillsats när jag hämtade minbil förra veckan. AdBlue hmmm Men det sitter precis som på bilden, varningar skall ges i god tid. Så förutsätter att det inte skall vara några problem. BMW ligger ju i framkant med att gå in i EURO 6, därav AdBlue har jag förstått det som. Bra eller inte, vi får ju hoppas de löst det ordentligt med tidigare frysproblem. Skall gå att köpa på en vanlig "mack" men jag kommer nog ändå köpaen originalförpackning från BMW men man vet ju hur prisbilden blir då... Skönt att få minimala utsläpp av kväveoxider iaf, frun var skeptisk till diesel men nu så är det mer än ok då vi fick adblue i bilen. ;) |
|
|
Det är endast X-drive som har Adblue tillsats som jag förstår det. Har precis köpt en 10/2010 530dA i Tyskland med tillvalet "Euro 6", så den är också Euro 6 fast utan Adblue =) |
|
| Stämmer att det endast är X-drive som har AdBblue. Såg att det finns dunkar att köpa på mackarna i Tyskland när jag var där i förra veckan. Så mycket som jag kör så kommer jag att behöva fylla på mellan servicetillfällena. Jag har leasingbil så det bästa för mig är nog att låta BMW fylla på och fakturera leasingbolaget då min leasing är all inclusive. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.