|
|
|
|---|---|
|
Hej dax att byta ut min gammla v70 från 2002 Har kollat volvo d3 Men kompisen har alltid haft Bmw o sakt till mig o kolla på Bmw 320d från 2010 o framåt. Så det jag skulle vilja veta vad man ska kolla efter om man åker o tittar på en 320d. Även hur service intervallerna ser ut.Om det är någon stor service vid något milantal Drar mycket husvagn så är en manuell 320 från 2010 o framåt som gäller | |
|
På 320d ska du se till att bilen inte vibrerar i dragläget. Då kan svänghjulet vara dåligt = dyrt. Annars är det inte jättemycket. Köper du automat är det lugnt. Tänk på att 3-serien är rejält mycket mindre än V70 på bredden och i bagaget så om du behöver utrymmena (typ barnstolar och liknande) behöver du kolla ordentligt först. Fördel 320d är att den är klart roligare att köra än V70. ------- //Lövet |
|
|
Jag har en 320d automatare -09, den bästa dragare jag har kört med. |
|
|
Jag valde bland annat mellan 320d och V70 med lite olika motorer. V70 är enligt mig en praktisk, säker och väldigt bekväm bil med bra andrahandsvärde/lättsåld. BMW:n är en synnerligen opraktisk men roligare bil. Det blev en 320d touring -10. Med lite pusslade lyckas jag få in mig själv, en flickvän, ett barn, två katter i varsin bur, en barnvagn och några väskor, och absolut ingenting mer. Service är 3000 mil eller ett år om jag inte minns fel. De tips jag fick på forumet och av andra är att kolla kopplingen. Sök på forumet för utförligare svar. Det finns många bra sådana. |
|
| En 320d automat. Vi har haft en kört näsan 12 000 mil på två år utan ett enda problem. Sjukt bra bil om det är diesel du vill ha. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.