|
|
|
|---|---|
|
Hej, ska beställa fälgar från Usa: Länk Nån som vet vilken offset jag ska välja? Har försökt googla utan framgång. Det är 18" till 320 E91 -06. | |
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Mazda MX-30 -22 |
ET 38 är det som är närmast original, dock skulle ET 25 kunna få plats, lite beroende på hur breda däck du tänkt. Har själv ET 20 på mina vinterfälgar dom är dock lite smalare, vill minnas att dom är 7 1/2x17 med 205/50-17. Sommarfälgarna är fram ET 34 8x18 och bak ET 37 8 1/2x18. |
| Är det värt att köpa i USA med frakt, tull och moms? | |
| Bra fråga. Frakten kommer kosta drygt 3000 kr men det lönar isåfall då fälgarna är billigare än i Sverige. Men tull och moms hade jag inte tänkt på, tillkommer det alltså? Nån som vet hur mycket? | |
|
3.5% vill jag minnas. Sen moms på produkterna, eventuell införselavgift och frakten. Sällan det lönar sig att handla större delar i USA, det som talar för är ett annat utbud (när det gäller BMW så är det varken större eller bättre, bara annorlunda) |
|
|
Tror det ska löna sig ändå, har kollat runt lite. Jag får totalsumman från USA till 9672 kr inkl moms, tull och frakt jämfört med 14330 kr inkl frakt i Sverige (stylingshoppen.se) Är det något annat än offset man ska tänka på? |
|
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Mazda MX-30 -22 |
Kolla frakten med JetCarrier, båtfrakt om det inte är så bråttom. www.jetcarrier.com/info/magporto.asp |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.