AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
9.827

Olåsta bilar på verkstäder?

Sida 2 av 3
Han lär ju knappast ha kameror som filmar gatan, sedan är det väl ingen som sagt att man ska röra eller göra åverkan på några bilar.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kamera som filmar gatan är olagligt så det hoppas jag inte han har.
Sen förstår jag att man inte pratar med honom. Har varit där 2ggr och kommer aldrig lämna in bilen igen. Visst han gör jobbet men hans otrevliga attityd är oacceptabel.

-------
//Lövet
Vad hände?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
-Otrevlig/dryg i telefon, på plats och efteråt.
-Omöjligt att få kostnadsuppskattning förrän de börjat
-Delar byttes som vi inte kommit överens om

-------
//Lövet
samke
Jag har som sagt inte försökt smutskasta någon här.. Blev helt enkelt nyfiken över alla olåsta bilar. Kanske uttalade mig för fort för 3 av 3 bilar jag tog reggen på tillhörde Perre.

Kan hålla med om att han kan verka lite dryg men han får jobbet gjort och dessutom är han bra på de han gör. Fixade min växellåda på två dagar när ingen annan visste vad det var. Däremot hade min dragkrok använts för att bärga in en annan bil. Ingen skada skedd men..

Vad hade han gjort med din dragkrok, var det något du upptäckt själv?
samke
Hade en avtagbar dragkrok på X5an. Skulle hämta bilen då den var klar men märkte att dragkroken hade kopplats på. Frågade Per varför den var kopplad och svaret var att de hade dragit in en annan X5 som inte startade till verkstaden. Frågade om rabatt men fick ingen;)
Men det är ju inte ok.
Man gör inte så med kunders bilar.
samke
Nej, vill minnas att han skämdes lite men jag tog inte illa upp, var bara några meter påpekade han. Men som sagt, lite rabatt hade inte suttit fel!;)
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Kompensation för att man använt bilen i tio minuter...!? Herregud. Bäst att hålla sig till auktoriserade verkstäder om man har såna krav. Vad gör det för skada?

Wilhelm Svenselius
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Märkesverkstäder menade jag förstås.

Wilhelm Svenselius
"om man har såna krav" den var bra, jag skulle nog inte heller brytt mig om han frågat kan jag låna din krok och flytta den där ett par meter.
Men hur vet man det, det kan lika gärna vara nåt helt annat och helt längre sträcka.
Det är inte direkt billigt att lämna in bilen där heller.

samke
Härligt att Wilhelm är villig att låna ut sin dragkrok i 10 minuter. Hojtar till när jag hyr ett släp från OK/Q8;)
Dyr eller billig... Om man betänker att B&M faktiskt gör jobbet och de punkter som en service föreskriver istället för att bara kryssa i checkrutorna som många andra verkstäder gör så tycker jag inte de är särskilt dyra och man kan vara säker på att de är riktigt duktiga på BMW också.

Har mycket goda erfarenheter av Bil och Motorteknik, enda stället som jag låter serva/reparera min bil.

För den mindre nogräknade som jagar priser så har jag hört att Solna Bilteknik skall vara billiga! ;-)

Kul att först pressa SAMKE att nanmge verkstaden för att sen hoppa på killen med glåpord så fort man visste att det var perre ? Står Perre och betalar er ?
Varför inte ge rådet att kolla upp bilarna innan ?

Öervakningskamera ? Om de rycker en nav på 2 min vad ska den hopplösa svenska polisen göra ? Kommer de ens ut på det ? Även olagligt så det håller inte i rätten.

Skärpning sjukt ju att behandla folk på detta viset ?

Låna bilen 1mm eller 10 km ska det ske efter godkännande av ägaren.

Det är därför man lämnar in bilen till en mindre verkstad, för att skippa provkörningar mm. Att man sedan dra en bil med kroken är för mig helt oacceptabelt ? Jag skulle inte ens betala verkstaden innan de skrivit på ett papper på att de använt bilen utan tilllåtelse.

Ja märklig inställning gällande kunders bilar, han kan vara hur duktig som helst men tycks fallera helt på kundhanteringen. Där hade jag inte lämnat min bil...
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
danieel:

Klockren inlägg!! Mycket väl skrivet.

BMW M-POWER
dr
104
driftking
318d lci e91 2012
Håller med danieel & gino!
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Verkstad som slarvar med att låsa bilarna? Klart man vill veta vem det är. Fast sen visade det sig (om man läser hela tråden) vara totalt grundlöst eftersom alla kontrollerade bilar tillhörde verkstaden. danieel/GINO/driftking, ni tycks ha missat detta. Storm i ett vattenglas. Grundpremissen för hela tråden föll ju egentligen där.

Sedan kom en eller två pers in från vänsterflank och påpekade att de hade upplevt sig dåligt bemötta av den här verkstaden. Inget konstigt, verkstaden har funnits i många år och ingen är perfekt hela tiden. Dock är det rätt allmänt känt i BMW-kretsar, törs jag påstå, att Bil- och Motorteknik i Huddinge är praktiskt taget bäst på vad de gör.

Så de flyttade en bil med en dragkrok? Äh. De visste säkert vad de höll på med och det är en helt oriskabel manöver i sådant fall. Skulle någon random "Balla Börjes Bilar i Bofors"-verkstad göra detsamma skulle det kanske inte vara lika lätt att bortse från, men här pratar vi om en verkstad som redan har ett grundmurat kvalitetsrykte.

Wilhelm Svenselius
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Jag tycker inte heller dragkroksmanövern var mycket att haka upp sig på. Litar fullt ut på att den verkstad jag valt klarar av en så enkel manöver där egentligen ingenting kan hända. Respektlöst tycker säkert några, men det handlar nog mer om en stressig dag och meckar som har ett något mer pragmatiskt förhållande till bilar. Har läst mycket gott om denna verkstad här på AP.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.