AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.297

E61 535D - 2007 m-sport, sv-såld, 15500mil. Värde/prisbild?

Sida 2 av 2
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Hålet i plånboken märker du först när du ska sälja den. :)
Att betala +200 lax för en +20'milare som är dessutom är av föregående modell, och ersatt för redan 4år sen, är inte speciellt smart affär.
Ha
103
Hansi
F11 530xd IE -16
Visst är det så...smakar det (det gör det) så kostar det (uppenbarligen), sägs det ju... :-)

För egen del planerar vi dock att behålla bilen ganska länge, och kör dessutom inte så mycket. Och om vi nu ska ska jämföra gissar jag att alla föregående ägare av bilen gjort en ännu osmartare affär... :-)
Na
91
Naderi
535d M-sport -09
Passat 1.8T Variant
Skoda pickup 1.9d
Allt är ju relativt, finns en anledning att du kan få en flong ny kia för 80k. Men sen är de som tidigare sagt, hjärtat. Mitt hjärta dunkar mer för e60/61 än f10/11. smaksak såklart, hursomhelst är de fan inte lätt att hitta en "bra" bil idag. Man kan inte förvänta sig att det trillar in 20st på försäljning dagligen. Under strax två månader jag letat har det dykt upp ca 5 bilar som varit intressanta, men var o en saknat något. man vill ha så mkt, men betala vad den är värd. Inte många som lyckas med den ekvationen...
Ha
103
Hansi
F11 530xd IE -16
Är inte helt på det klara med om det är mistafrizz:s bil som är den nyare, dyrare, men antar det. Kanske kan vara värt en del att köpa av ngn härifrån? Och den har visst M172-fälgar; jag vet att det tjatas om dem men oj vad jag önskar att min hade det... :-)
Na
91
Naderi
535d M-sport -09
Passat 1.8T Variant
Skoda pickup 1.9d
Du är delvis rätt på det, är ute efter en bil som har comfort access, va nära idag o klippa en 10:a, men fanskapet saknade panorama tak :@ ångrar något brutalt att jag inte köpte en som fanns på blocket för några veckor sedan... Den var verkligen -utrustad-. 3:e bilen som blir såld framför näsan på mig :( när jag väl bestämt mig så skiter de sig av diverse anledning. Som tex nu när kärringen brände 15'k av min budget,,, vad ska man med kvinnor till? :p
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
Naderi:
Panorama är lite WOW men prova köra en när det är minusgrader,,, knakar som fan i kyla :(
Chassit flexar lite.. Men inte panoramatak
Na
91
Naderi
535d M-sport -09
Passat 1.8T Variant
Skoda pickup 1.9d
panorama och vinter/kyla hör såklart inte ihop. bilen ska i huvudsak användas vid tillfällen. Har brukis som pendlarbil. Men de få fina vår/sommar dagar känns de skönt att släppa in lite ljus/öppna upp. Sen kan de va kul för ungrna oxå, därav "viljan" att ha panorama. Man får visst aldrig de bästa från två världar :p
thekinglives
naderi: va? ska du inte bruxa den....? varför en d? varför inte en v10:a??måste ju vara häftigare? samt lättare att hitta en fullsmetad. kostar kanske lite mer med ett schysst ex, men då har de inte ens gått hälften.
Na
91
Naderi
535d M-sport -09
Passat 1.8T Variant
Skoda pickup 1.9d
Nja, kanske la fram de lite felaktigt. Menade mer att den inte kommer brukas över vintern, snö, slask och salt utsätter jag inte "finbilen". Men visst, m5 hade kunnat vara alternativet. fast sjuka försäkringspremier gör det idiotiskt bara. För att inte tala om soppaförbrukningen... sen har jag dieselkort oxå så diesel är mer lönsammare. M550d är lite för dyr fortfarande, men 535d funkar. Ös på med tips, alla som vill sälja har chans nu. Kanske just DIN bil jag köper!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.