|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad säger vi denna gången? Länk Brun skinnklädsel, snyggt eller skabbigt? Blir inte riktigt vän med det... Utrustning: Model description: 535D Market: Europa Type: PX91 E-Code: E61 (MUE) Chassis: touring Steering: links Doors: 5 Engine: M57Y - 3,00l (210kW) Drive: Heckantrieb Transmission: automatisch Body Color: Alpinweiss 3 (300) Upholstery: Excl.leder Nappa Erw./f1 Tabak (NAF1) Production date: 11.06.2007 Assembled in: Dingolfing Code Serienausstattung Standard Equipment S1CBA CO2 Umfang CO2 package S473A Armlehne vorne Armrest front S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning S544A Geschwindigkeitsregelung mit Bremsfunkt. Cruise control with brake function S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer S698A Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 for DVD S851A Sprachversion deutsch Language version German Code Sonderausstattung Optional Equipment S217A Aktivlenkung Active steering S261A Seitenairbag für Fondpassagiere Side airbags for rear passengers S2NPA BMW LM Rad M Doppelspeiche 135 BMW alloy wheel, M double spoke 135 S2TBA Sport-Automatik Getriebe Sport automatic transmission S300A Zentralverr. m. Diebstahlsicherg. Emergency spare wheel S302A Alarmanlage Alarm system S316A Automatische Heckklappenbetätigung automatic trunk lid mechanism S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering P337A M Sportpaket M Sports package S386A Dachreling Roof railing S402A Panoramadach elektrisch Electric panoramic roof S417A Sonnenschutzrollo Tür hinten Roller sun vizor, rear door S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit S430A Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik Interior/outside mirror with auto dip S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip S442A Getränkehalter Cup holder S456A Komfortsitz mit Memory Comfort seat with memory S464A Skisack Ski bag S470A Isofix-System Isofix-System S493A Ablagenpaket Storage compartment package S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger S496A Sitzheizung hinten Seat heating, rear S4ATA Interieurleisten hochglänzend schwarz Interior trim finishers black high-gloss S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC) S522A Xenon-Licht Xenon Light S524A Adaptives Kurvenlicht Adaptive Headlights S536A Standheizung Auxiliary heating S563A Lichtpaket Light package S5ACA Fernlichtassistent High-beam assistant S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional S610A Head-Up Display Head-up display S672A CD-Wechsler 6-fach CD changer for 6 CDs S677A HiFi System Professional DSP HiFi System Professional DSP S704A M Sportfahrwerk M Sports suspension S710A M Lederlenkrad M leather steering wheel S715A M Aerodynamikpaket M Aerodynamics package S760A Hochglanz Shadow-Line High gloss shadow line S761A Individual Sonnenschutzverglasung Individual sunshade glazing S775A Dachhimmel anthrazit Headlining anthracite S842A Kaltland-Ausführung Cold-climate version S850A Zusätzl. Tankfüllung Export Additional Export tank filling S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe S877A Entfall Überkreuzbedienung Delete cross-pattern operation S885A Bordliteratur schwedisch On-board vehicle literature Swedish S8S8A Länderspezifische Navi Zusteuerung Country-specific nav. system supply S8SAA Freischaltung Navigation länderspez. Navigation access request,country-spec. S8SPA Steuerung COP Control unit COP | |
| Ge ett bud under 200 o kolla vad som händer | |
| Är den värd omkring 200k menar du? Eller lite där under? | |
| Har hört rykten om att det inom kort kommer ut en välvårdad 2008a på Blocket. 12900mil, Svensksåld, Bra utrustad (Msport, Panorama, drag, dieselvärmare, komfortstolar, navi, bluetooth, stora ljudet, el baklucka osv.) Spacegrå med cremefärgat skinn - M172 fälgar med fräscha sommardäck. PMa för mer info. | |
|
Nej men ge det du känner för testa kostar dig inget mer än ett nej tack |
|
|
Det gick ju en för ett par veckor sedan (såldes till köpare i Norrköping om ni minns) för 170 lite drygt. Hade gått 2000 mil till förvisso men så stor skillnad ska det inte göra på priset. ------- //Lövet |
|
| Mistafrizz, du har pm! Besvara gärna snabbast möjligt! | |
|
Länk Länk ------- //Lövet |
|
|
Tycker Tabak lädret är skitsnyggt . Fin bil med rätt utr , som tidigare sagt se om du kan pruta lite ! Henrik |
|
| Jag har fått ner han till 190' utan sommarhjulen, men har dels en sambo som "hittat" en bil över budgeten jag satt till henne. Och dels har jag fått nys om en annan 535:a som verkar intressant. Ohh, kvinnor och beslutsångest :( | |
| Ps: ska man offra head up display och cd växlare mot comfort access och ind audio? Eller har man mer nytta av head up o växlare? Beslutsångest deluxe... Har hört folk som säger att de inte kunnat leva utan HUD när de väl vant sig? | |
| Någon måste förklara hur man editerar inlägg! Såg nu att det är fler skilnader som exempelvis aktiv styrning, så ska printa på jobb imorrn och se vad som skiljer mer exakt. Återkommer med detta. Men snälla, hur editerar man sina inlägg? | |
|
Jämför mot denna. Skiljer ca 25-30k i pris måste ja tillägga. Bägge sv sålda, ca 2000mil mindre på denna. Model description: 535D Market: Europa Type: PX91 E-Code: E61 (MUE) Chassis: touring Steering: links Doors: 5 Engine: M57Y - 3,00l (210kW) Drive: Heckantrieb Transmission: automatisch Body Color: Spacegrau Metallic (A52) Upholstery: Leder Dakota/naturbraun (LCNG) Production date: 01.02.2008 Assembled in: Dingolfing Code Serienausstattung Standard Equipment S1CBA CO2 Umfang CO2 package S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning S544A Geschwindigkeitsregelung mit Bremsfunkt. Cruise control with brake function S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer S698A Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 for DVD S851A Sprachversion deutsch Language version German Code Sonderausstattung Optional Equipment S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles S235A Anhängerkupplung abnehmbar Towing hitch, detachable S2NPA BMW LM Rad M Doppelspeiche 135 BMW alloy wheel, M double spoke 135 S2PAA Radschraubensicherung Lug bolt retainer S2TBA Sport-Automatik Getriebe Sport automatic transmission S302A Alarmanlage Alarm system S316A Automatische Heckklappenbetätigung automatic trunk lid mechanism S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering S322A Komfortzugang Comfort access P337A M Sportpaket M Sports package S354A Frontscheibe grün Grünkeil Green windscreen, green shade band S386A Dachreling Roof railing S402A Panoramadach elektrisch Electric panoramic roof S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit S430A Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik Interior/outside mirror with auto dip S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip S437A Edelholzausführung Fine wood trim S442A Getränkehalter Cup holder S456A Komfortsitz mit Memory Comfort seat with memory S464A Skisack Ski bag S470A Isofix-System Isofix-System S493A Ablagenpaket Storage compartment package S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger S496A Sitzheizung hinten Seat heating, rear S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC) S522A Xenon-Licht Xenon Light S536A Standheizung Auxiliary heating S563A Lichtpaket Light package S5ACA Fernlichtassistent High-beam assistant S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional S644A Vorbereitung Handy m. Bluetooth Preparation f mobile phone w Bluetooth S694A Vorbereitung BMW 6 CD Wechsler Provisions for BMW 6 CD changer S6FLA USB-/Audio-Schnittstelle USB/Audio interface S704A M Sportfahrwerk M Sports suspension S710A M Lederlenkrad M leather steering wheel S715A M Aerodynamikpaket M Aerodynamics package S752A Individual Audiosystem Individual audio system S760A Hochglanz Shadow-Line High gloss shadow line S761A Individual Sonnenschutzverglasung Individual sunshade glazing S775A Dachhimmel anthrazit Headlining anthracite S842A Kaltland-Ausführung Cold-climate version S850A Zusätzl. Tankfüllung Export Additional Export tank filling S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe S877A Entfall Überkreuzbedienung Delete cross-pattern operation S885A Bordliteratur schwedisch On-board vehicle literature Swedish S8S8A Länderspezifische Navi Zusteuerung Country-specific nav. system supply S8SAA Freischaltung Navigation länderspez. Navigation access request,country-spec. S8SPA Steuerung COP Control unit COP |
|
| HUD är bra om man använder mycket navi. Annars helt onödig. Comfort access använder jag. | |
|
Comfort access var inget jag brydde mig om när jag letade bil men blev snart en favoritdetalj. HUD gillar jag också och som Marin skriver är det ju i kombination med Navi som den är ritkigt användbar. CD-växlaren i min bil har jag inte använt under de tre år jag haft bilen. De få gånger det dyker upp en CD-skiva så kan man ju köra den i singelspelaren. Med USB och AUX så har CD-växlaren lite spelat ut sin roll. Individual Audio har jag aldrig lyssnat på men det är säkert trevligt. Beror ju lite på om alternativet är standard, Hifi eller Hifi Prof DSP. ___ //Ulf |
|
|
Comfort access betyder en hel del för mig då det ökar lyxnivån rätt rejält. HUD kan kvitta egentligen då jag sällan använder navi, om ej mkt användbar annars. Cd-växlaren känns oxå skitsamma då usb/aux mer eller mindre tagit över. Individual audio står mot prof DSP, så är nog inte så jättestor skillnad. I övrigt handlar det om 1 år nyare bil, 2000mil mindre på den nyare, bägge sv sålda båda. Ena med 8 "ägare", den dyrare har "endast" 6. Färgen , vit vs grå, inv läder exkl tabak vs dakota brun. Men så är den nyare ca 25-30k dyrare.. Är det bang for the buck? |
|
|
Eventuellt är det mig Lövet menar, ty jag köpte en vit E61 535d M-sport i december, ca 21000 mil. Pris strax under 160 men då var det med diverse slitna däck. Har Comfort Access, Individual Audio och CD-växlare, har ej HUD (eller Navi). CA och IA är för mig oerhört uppskattat, IA visste jag att jag ville ha och blev mer än nöjd medan CA var samma upplevelse för mig som för Programmer ovan - en oväntad favorit! CD-växlaren har jag inte använt alls. Självklart är jag partisk, men jag tycker denna modell gör sig mkt bra i vitt! Åkte Göteborg-Norrköping igår och såg väldigt många nya femmor just i vitt så det verkar fortsatt populärt? |
|
| Jag tror jag bestämt mig. Nu är det bara sambon som ska övertalas... | |
|
Nu blev de kväll och hjärnsläpp igen. Men visst kom vi fram till att den vita låg i bra pris för 190'.? Man ska då ej glömma att jag får ej sommardäcken till. Även om man så gärna vill det :( Hansi: Vilken års-modell har du på din 535:a? |
|
| Se bara till att den har varit in på kontroll av elkablaget i skuffen, min 535d brann upp, efter 28600 felfria mil... annars är det nog bland det bästa du kan äga i bilväg. Min var mappad till 331 hk och ett jävulst vrid så min 520 d f11 känns som en trehjuling, lycka till!! | |
|
Naderi: det är en -07:a, LCI med nya motorn och lådan/spaken. Ej sportautomat (det heter så va?) som på "din" vita, men med komfortstolar med svart (dakota?)läder. Panoramatak. Än så länge håller den ihop och vi är väldigt nöjda, den går som fan om man vill. Drar kanske lite mer i stadskörning än jag hoppades, men med tanke på vad man får är det inget att tjafsa om. Åkte som sagt Gbg-Norrköping i söndags, nollställde förbrukningsmätaren innan och landade på 0,63 väl hemma, då ligger jag i princip +10 km/h hela vägen hem utom där det är fartkameror; blandat 80(lite)/100/110/120-väg, dvs 90/110/120/130 på mätaren. Mitt tips är att köpa den hjärtat vill ha, även om hjärnan/ekonomin säger annat. "Folk" kan tycka att vi gav för mkt för en 6-7 år gammal bil med 20k+ mil på mätaren, men glädjen när men ser och sätter sig i bilen är betydligt större (nåja) än hålet i plånboken... :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.