|
|
|
|---|---|
|
Idag när jag skulle backa ut ifrån en parkering på storköpsmarknaden så trodde jag att jag hade råkat backa in i bakomvarande bil, gick ur men då stod jag ju 1.5 meter ifrån den. Nåväl det smällde till hyfsat när jag backade. Märkte även samma fenomen när jag kör iväg ifrån stillastående, kan tycka härleda det ifrån passagerardäcket fram. Vad är problemet ? bromsar som behöver konditioneras? jag har aldrig bytt bromsvätska/olja under mina år som jag har ägt bilen föresten. bilen ifråga är en 523 kombi -2000, svensksåld... har haft den sedan 2005. | |
|
Kan vara bromsklossarna som glappar axiellt. Har varit med om klossar som glappade runt 2mm i korgen vilket resulterade i ett ganska tydligt dunk första gången men bromsade i resp riktning. |
|
| F ö kan det vara en rätt god idé att byta bromsvätskan om den är från 2005 eller t o m äldre. | |
| Okej... Ska kosta på mig ett byte av vätskan, då luftas väl allting samtidigt? kanske där problemet ligger också? | |
|
Är du säker på att det är fram? Det skulle kunna vara beläggsmaterialet till parkeringsbromsen som lossnat. Det ligger då löst i trumman bak och flyttar sig då du ändrar körriktning. Prova om parkeingsbromsen fungerar och tar lika på båda sidor, genom att dra åt när du kör (beda framåt och bakåt). Detta har hänt mig på flera BMW. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erik alltid svårt med ljud men tycker mig härleda det till framhjulet men ska testa parleringsbromsen . Kan det vara ett lager som beter sig här annars ? |
|
|
Hej! Kolla så att stagen till krängningshämmaren är hela och på plats - jag har varit ute för att ett av de främre stagen gått av vid nedre fästet och "letat" sig in i fälgen (böjt sig) och det gav ungefär de här symtomen sporadiskt. /Saij |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.