|
|
|
|---|---|
| Någon som vet om man kan köpa original stift till ett bättre pris än vad de kostar hos bmw här i sverige? stift inkl. byte skulle gå på 3500kr när jag kollade hos min bmw handlare. | |
|
Ebay som exempel Länk |
|
| Tack! Kollade youtube hur man skulle göra och de verkar rätt mycket jobb, kanske lämnar in den iaf :) Men kan köpa stiften och be de göra jobbet så kan man säkert spara några spänn | |
|
BMW´s egna verkstäder tar inte på sig jobb med delar som dom inte själva står för, påstår att det är för att dom inte kan garantera resultatet etc. Så hör med verkstaden innan du beställer stift. |
|
| varför måste det vara BMW verkstad? Det är ingen rocket science att byta tändstift på bilar. | |
| Du köper dem över ebay som tidigare sagts. Sist jag köpte fick jag hem dem för 7 eller 800kr. Iom att din 335 är från 07 så finns det ingen större vinst att lämna bilen till BMW som har högst arbetskostnad samt materialkostnad. Vem som kan byta stiften åt dig, underlättar om de har ett spec verktyg som tom går att köpa på biltema för att komma åt lättare. | |
|
läs här, Länk |
|
| www.sparkplugs.co.uk bra priser snabba leveranser. Rekomenderas! | |
|
Vilken tändstiftshylsa i Biltemas sortiment ska man köpa för att den ska passa till 335i motorn? Finns ju några att välja på. Själva bytet tror jag inte kan vara så märkvärdigt svårt, men de hylsor jag har i min verktygslådan funkar garanterat inte. |
|
| Biltema 20046 använder jag. Som du säger nsj, inget märkvärdigt att byta men dra inte åt för hårt, det är tunna gängor som dras i alu. | |
| Du har ju dom nya stiften xxxx349 dom e tolvkant på plus att dom är billiga hos bmw ca 150kr st då dessa motorer e sjuk känsliga med tändning e de ju dumt att snåla. Å akta vacumslangsanslutningen när du byter | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.