|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har en lite fråga angående min E30 316 -89! När jag gasar så ökar varvet på kylfläkten precis som en Volvo 240 eller liknande... Ska det vara så eller är det något fel. Tacksam för svar. | |
| Ingen som vet? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tog du fel nycklar =) Du har väl en liknande slirkoppling på fläkten som Volvo har därav likheten. Hör samma ljud på min E39 när det är varmt ute och man stått still en stund och åker iväg . Lite Volvo låter det ju när du säger det =) MVH Hasso |
|
Jo men det låter även när motorn är kall... Och det skall den väll inte göra... |
|
| Har hört något om stelopererad fläkt kopploing... Kan det ligga nåt i det? | |
| Någon mer? | |
| Har oxå de där ljudet i min 325:a E30,skit jobbigt!! vill ju inte att en beemer ska låta som en jävla 240..!! | |
|
Ja visst.... När man trycker på så kollar ju inte folk bakåt för att dom tror det är en 240 :( Det ska ju inte vara så..tror jag inte ialla fall..... En kompis har en 318 E30 och den låter inte så.. |
|
| Exakt...men för mig låter de bara på lägre varav,inte efter 4000rpm...låter de över hela registret för dig eller?? | |
|
Byt fläktkoppling så blir det nog bra ! Länk |
|
| Hur mycket kostar en fläktkoppling?? | |
TOW GUNNER |
volvo sound är ingen hit. TEST "Inget kraffs i backspegeln" |
jeppe_L |
fyfan...men den rubriken så förstår jag att du e ledsen:) 18 åring med BMW:) (jeppe_L@hotmail.com) |
| LazerEye: Jo det har du rätt i men det beror nog på att motorn vrålar så pass mycket över 4000rpm att du inte hör den.... Jag blir snart galen den låter till och med på tomgång.... | |
|
Hade likadant på min bytte till elfläkt så nu låter den som den ska. hjorten |
|
|
Byt fläktkoppling eller montera elfläkt. Är din fläktkoppling "stelopererad" så går den hela tiden vilket ger ett odiskret volvosound... Samma sak händer om fläktkopplingen kärvar. /Kristian |
|
|
Länk Finns på Motornord om du inte vill köpa original eller chansa på skroten. /Kristian |
|
| Tack men det Verkar lite dyrt (smålänning) hur kan man se om den kävar då? | |
|
Roterar den fritt? Prova med motorn avstängd... /Kristian |
|
|
Fläktkopplingen på min 528 slutade funka för ett tag sen, en polare (förre ägaren) stelopererade den för att jag skulle kunna köra bilen, den lät då som en Volvo :( men han fixade också fram en beggad koppling som funkar fint. BMW tar drygt 1100:- för den. www.malte-racing.com |
|
| Ja den roterar fritt när motorn är av.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.