AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.558

BMW X5 4.4i | ABS:n låser bromsarna just efter start |

Hejsan alla!

Har en samlingstråd för problemen, men detta förtjänar sin egen!
Köpte en X5:a som saknade abs-sensor vänster fram, den saknades efter de monterat nya hjullager fram. Därav fungerade inte ABS/DSC osv.

När jag skulle montera den nya sensorn, så kikade jag in i hålet, där inne är det helt slätt!
Borde det inte vara tänder / något som den kan känna av?

Har kollat runt lite på Realoem etc. men verkar inte sitta någon ABS ring eller dyl, hur mäter den av?

Nåväl. Monterade sensorn, kopplade upp den mot min bmwscanner, nope, den känner fortfarande inte av hjulhastigheten på detta däck.
Eftersom jag ska byta drivaxlar etc nästa vecka tänkte jag att jag väntar med att felsöka mera..

Nu, så släcker den alla abs/dsc lampor vid start, dessa tänds efter c:a 1min körning.

Men igår morse påväg till jobbet så låste abs-enheten vänster frambroms. Detta efter c:a 20sek körning, jag hade inte ens foten på bromsen.
I samma veva började bromslampan lysa rött (obs abs/dsc lyste ej)... Den låste däcket i c:a 5-10sek. och började låta som absen jobbade förfullt.

Efter detta så tändes abs/dsc och bilen fungerade som vanligt.

Vad kan detta bero på?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Skulle gissa på att din ABS-modul är defekt. Angående kransring i navet så finns inte det, givarna är av halltyp. Vad får du för felkoder från ABS?
Hej,

Okej!
Med min BMW Scanner får,jag inte fram en enda kod.
Men jag väntar på en ediabas kabel så jag kan koppla upp den mot BMWs program på datorn!

Är det möjligt att slå ut denna enhet pga dålig jord lr dyl?
För jag har en heldel elektronk
Orelaterad elektronik som är utslagen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.