|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med vibrationer i bilen vid ca 100 km/h och runt 120 km/h Hjulen är riktigt balanserade och det är inte i ratten utan mer i hela karossen. Funderar på om det kan vara kardanen som är dålig. Har kollat Hardyskivan och den såg fin ut, likaså städlagret. Kan det vara knutarna eller vad tror ni ? Går dessa att byta isåfall eller är det att byta hela kardanaxeln ? Svindyrt eller ? | |
|
Hej! Kolla att lufttrycket är rätt i däcken sen prova? Bara Min Wagn! |
|
|
Nä det känns som kardan. Får lämna in den och se. Vibrerar i hela bilen från ca 95 och upp till ca 110-120 |
|
|
Vad är det för fälgar och däck? Är de runda? Sitter fälgarna riktigt centrerade (om eftermarknadsfälgar kan det behövas centreringsringar)? Är däcken utan förhårdnader i slitbanan? Har du samma problem om du skiftar till sommar/vinterdäck? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
BMW original 18" med sprillans HAKKA 7 ! |
|
|
Har du testat att skifta till sommardäcken? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Nej Men det var vibrationer innan jag bytte till vinter ! |
|
|
...och kom problemen när du la på de nya däcken? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Nej det var även innan men jag tycker att vibrationerna blivit värre iallafall vid ca 100km/h nån gång har det skakat så man fått panikbromsa tycker jag Oftast går det bra att åka men ibland värre, känns lite som att det skulle vara kardangummit typ att kardan kastar i vissa varv men dom kollade nyss på verkstaden och sa att det såg bra ut men det kanske måste bytas ändå ? |
|
| Brukar inte vibrationer i de hastigheterna kunna bero på hjulupphängningen? Något/ngra stag? Hur långt har den gått? | |
|
Drygt 20 |
|
| Hade problem med vibrationer (samt även lite missljud) i de hastigheterna med min och det var ena hjullagret bak som orsakade det. | |
|
Jag upplevde samma sak på min E34 och även min E38 och det var glapp i yttre styrleder, BMW -vanligt problem... /Gunnar /Svart(303/9) 740iA |
|
| Hej! Jag är nyfiken. Har det löst sig? :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.