AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.021

BMW E53 X5 4.4i | Radion ändrade gränssnitt | Kan någon förklara detta?

Hejsan,

Har ett gäng mystiska el fel på min BMW, men detta var väääldigt konstigt.
En morgon när jag startade bilen så hade radion fått ett helt annat gränsnitt. Jag kunde även välja betydligt fler språk, bla franska, spanska och typ ryska.
När jag ändrade spårk ändrades även språket i färdatorn framför ratten!

Men när jag startade bilen igen efter skolan så var den tillbaka som vanligt...

Se bild!

Länk

//Rasmus
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Du har en X5 E53 '01 eller hur? Hur ser det ut i vanliga fall? Om jag inte minns fel så har du Mk3 nav i den om den inte är utbytt ( Länk ) men din skärmbild ser mer ut som Mk1/Mk2.

Wilhelm Svenselius
Hej,

Yes, har mk3. Dvs den större 16:9 skärmen.
Normalt ser skärmen ut som denna:
Länk

Mvh
Rasmus
Och, som sagt. Det som förbryllar mig mest är att jag kunde välja på fler språk än vad jag vanligtvis kan.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Ok. Ingen aning faktiskt om varför den skulle gå tillbaka till Mk2-utseendet sådär, men jag minns att det hände nån gång på min gamla E38 också. Den hade jag själv uppgraderat från Mk2 till Mk4 (även HU). Försvann också av sig själv. Riktigt konstigt.

Wilhelm Svenselius
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
På en MK2 blir det något liknande när man kopplar ur CD-läsaren för kartskivan, då blir det ett enklare gränssnitt och så försvinner navi-menyn.

Fungerar din CD-rom(DVD?) kartläsare?
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Där satte du nog huvudet på spiken weeeman, jag kommer lite löst ihåg att det blev sådär när läsaren i skuffen lade av och HUn fick klara sig själv. Det där fula Mk2-gränssnittet är nog en fallback för att man ska ha *någonting* åtminstone. Att det inte finns "Navigation" med i menyn på skärmdumpen tyder ju också på detta.

Wilhelm Svenselius
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
W2k: du har helt rätt.

/Gunnar
/Svart(303/9) 740iA
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.