AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.786

Efterlysning! Stulen 118D E87 M-Sport i Göteborg

Sida 1 av 2
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Hej,

min metallicsvarta 118D E87 har blivit stulen i Göteborg. Den blev stulen 13/2 mellan 13:30-16:30.

Känntecken:
Svartmetallic
M-sport
Modelbeteckning borttagen
Svart innertak
Backsensor
Xenon-ljus
Saknar lock till vänster (om du sitter i bilen) strålkastarrengöring
Regnummer NXP508 (hade den iaf....)
16" alufälgar (BMW såklart)

Ring mig på 0702-653130 om du ser något

It's better to burn out than fade away
Var i Göteborg blev den stulden?

Antar att dom fick tag i nycklarna på något sätt?
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Den stod i parkeringshuset södra vägen 70 (det vid lilla ingången på Liseberg). Och nej, de hade inga nycklar. Jag har båda.

Proffs mao. inte ett spår på platsen...
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Har kollat med trasportstyrelsen och vet att bilen passerat ut ur Göteborg mellan 15:30 och 16:59.

Var dock på plats 16:30 föra tt hämta min bil så fönstret är mellan 15:30 och 16:30
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Illa.

Varför stjäl de en såpass "gammal" bil!? Jag bor nära Liseberg!
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Stöld via OBD?

Här är tips på hur det kan försvåras:

Länk
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Vet inte om det är vis OBD uttag eller med en sådan där universalmackapär.

Fattar inte heller vad de skall med den bilen till. Jag hade valt något fetare. Det stod en Porsche i garaget samtidigt liksom....

Fan helt galet. Vidare blir man ganska mörkrädd över vad som händer nu. Det finns en övervakningskamera i huset som jag efter många samtal fick internt befäl på Krim att begära ut från parkeringsbolaget. Hade jag inte fått tag på honom hade allt varit nedlagt helt galet!!!!

Är sååååååå J-à lack
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Kollar man på Länk stöldtipset kan man ana vissa mönster? 3 bilar av liknande storlek och årsmodell 3 dagar (nätter?) i rad? Nu på en lång resa via baltikum? Oj, vad jag gissar. Skrämmande vad bilar det stjäls!
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag kan inte heller sluta fundera på varför de stjäl en 118d? :-/

Det är ju lika enkelt för dem att stjäla en "värre" bil.

Ska de ha den till bankrån så är den ju för slö, för liten osv.

Och om någon i öst beställer en bil, så skulle de ju lika gärna kunna beställa en dyrare variant - då det är samma sätt att stjäla dem på.

Otroligt tråkigt i vilket fall, hoppas att det löser sig smidigt.

Jag ogillar miljötalibaner - skarpt.
/Andreas
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
...reservdelar?
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Nu vill jag inte "klaga" eller haussa bilen men den hade det mesta förutom navi. Just nu finns det 4 på blocket med ungefär samma utrustning. Så lite fräsch var den allt. Men visst, jag håller med jag hade knyckt en "större" bil
ab
30
abodbacka
535i GT -10
Skrämmande när man ser hur lättstulna de är.
Hoppas de får fast fanskapet, skicka in film/berättelse till veckans brott/efterlyst så får det lite uppmärksamhet. G.W hänger nog gärna ut polisens lathet i TV.

Men kan M-sport + Modelbeteckning borttagen gjort att de trodde det var ngt. häftigare... min 330i låter ju nästan som en diesel på tomgång så det är lätt att ta fel ... ;)
Så om man inte kollar avgaspipan innan så vet man ju knappt vad det är innan den körs!

Sen kan det ju vara ett beställningsjobb, någon som vill ha en ekonomisk diesel till att pendla med mellan hemmet och Maffia HK, eller andrabil till frugan. :D
Också kanske lättare att kränga en snåldiesel än en 135i numera, även österut?

/A
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
nu har iaf jag flyttat på mitt OBD2-uttag. sitter nu under panelen ovanför pedalerna - 2 torx krävs.
skall sätta dit en dummy 99Cent på ebay på samma plats, så att det inte "syns" när man försöker sno.
Larm? hittade inget enkelt bra - får väl ta biltemalampansomblinkar som första steg...
Visa användare
106
BG
BMW 520d Touring

Troligtvis finns en krockad dåligt försäkrad 118D E87 bil någonstans i öst, och nu får denna stulna bil den krockades identitet.
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Fick iaf bilen värderad av BMW högre än vad jag gav för den... Å andra sidan har jag bara ägt bilen 8 månader... Grrrrr
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Polisen i Tyskland har ett gäng jeppar i förvar. Dock vet inte polisen i Sverige vilka bilar de förfogat över... Mycket märkligt.

Sedan verkar det svårt att få ut information från Tyskland.

EU???
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Bilen funnen i Tyskland. Tydligen någon stor härva i förra veckan där flera liknande bilar försvann under samma tillvägagångsätt.

Ärendet överlämnat till någon internatinell åklagargrupp...

Frågan är om man får se bilen igen?

It's better to burn out than fade away
Pe
79
Pelle.A
320i, M-tech II, 2005
Finns nog goda förhoppningar att du kan få tillbaka bilen, frågan är om man vill det efter den varit stulen och "besudlad" av främmande människor.
Kolla om du kan få reda på i vilket skick bilen är.

GPS tacker och larm som skickar sms kommer jag skaffa om jag köper en ny värdefull bil...
Lycka till!
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Pelle. Det kan du hoppa över... Det är det "enkla" problemet att lösa. En radio-"jammer" kostar 60€. Dödar all trådlös kommunikation.

Sedan är det ingen chans att få kontakt med bilen. Du kommer inte heller få veta att den "åkt" iväg.

Larmet har inte gått på bilen heller. De har låst upp den med "nyckel". Deras dummy med min kod (som de spelar in när du låser den)

Rattkrycka är svaret dessvärre. Det enda effektiva sättet. Men helt galet att man skall ha det på en "ny" bil.

Detta är frågans bil och hon känner som du skriver. Hon vet inte om hon vill ha tillbaka den. Skicket är okänt. Vet bara att den finns i Tyskland.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Trist historia!

Om du får mer i ersättning från bolaget än vad du gav för åtta månader sedan så får du ju vara nöjd. Skulle personligen inte vilja ha tillbaka bilen...

MVH Christofer
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
"spelar in" radiokoden som sänds när man öppnar bilen? Är det så enkelt?

Fast kan man starta bilen sedan, man måste ju "pula in nyckeln"?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.