|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
| Länk då var bmw:s svar på mercedes b-klass släppt. jag förstår tanken med att dela platform och komponenter med mini men tvärställd motor och framhjulsdrift känns inte som bmw.. inredningen ser dock väldigt fin ut | |
|
225i, 231 hk, 3 CYLINDRAR! Skum nomenklatur, och samma effekt som 1999, fast halva cylinderantalet och -volym!. |
|
|
Nånting stämmer inte i artikeln. Först står där: "225i - 3 cylinder 1.5L engine, 231hp / 170kW, 0-100 km/h (62 mph) in 6.8 seconds" Och sedan: "Topping the bill at market launch is the BMW 225i Active Tourer (fuel consumption urban/extra-urban/combined: 7.6/5.0/6.0 l/100 km [37.1/56.5/47 mpg imp]; CO2 emissions combined: 139 g/km)*. With an output of 170 kW/231 hp, a time of 6.8 seconds* for the 0 to 100 km/h (62 mph) dash and a top speed of 235 km/h* (146 mph), the model’s four-cylinder engine raises the bar for dynamic performance in its class." Så är det 3 eller 4 cylindrar.. /Micke |
|
| Jag tycker att det är en förnuftig biltyp och därför är det trevligt att BMW breddar sitt modellprogram. Bra med utrymme interiört, högre sittposition och lite lägre prisnivå gör antagligen att modellen blir populär bland seniorer och mindre barnfamiljer. | |
| Snygg front och motorhuv, ganska rena linjer och ingen riktigt tydlig miss i designen, så om man gillar biltypen så måste den väl kunna vara ett vettigt alternativ! | |
| Jag är känner mig väldigt kluven till den här modellen. På ett sätt känns det totalt fel att BMW kommer med den här typen av bil, och dessutom framhjulsdriven. Men å andra sidan, om man nu accepterar faktum att så är fallet så tycker jag BMW lyckats ganska bra. Interiören är oerhört fräsch och exeriört extremt mycket fräschare än Mercedes b-klass. | |
|
Varför heter den 2 active tourer? Det här är väl ingen coupébil? Borde det inte vara 1 active tourer? Tycker det känns fel att döpa den till 2, när de precis fått till lite konsekvens med att 2,4,6 är coupé eller gran coupé beteckningar. En minibuss har väl ingen koppling alls dit... |
|
| Jag tycker alltså på fullt allvar att bilen är snygg! Hoppas att köregenskaperna blir bra och att den inte måste ha så fast fjädring pga höjden att den blir struttig, för den kan vara ett vettigt alternativ till 3-serien för oss. | |
|
Den ser helt ok ut för att vara en liten buss, men Opel Zafira, Mervia, MB B-Klass och gamlingen VW Touran ser också helt ok ut. Så BMW kommer in i ett tufft segment. Festligt att BMW kommer med framhjulsdriven modell samtidigt som Renault börjar med bakhjulsdriven och dessutom med häckmonterad motor (nya Twingo)! Jag vet vilket jag är mest sugen på. Mvh Stephan |
|
|
Nu är väl cirkeln sluten för BMW och det finns väl inga heliga kor kvar? Turboladdade M-bilar - check M-badgade suvar - check Inga sugsexor i modellprogrammet - check Framhjulsdrift - check Minibuss i modellprogrammet - check Lägg där till att dieselmotorerna dominerar försäljningen i stort så har mycket hänt hos BMW sedan man först registrerade sig på bmwpower.nu för nästan 15 år sedan. Om man då hade förutspått ovan nämnda fakta hade man nog blivit rejält utskrattad och kallad det ena och det andra! |
|
|
Skämmigt! Kia Carens rakt av...trodde aldrig att Bmw skulle göra ett sådant felsteg!! |
|
|
Vilken styggelse! Men kanske en bra andrabil eller så. Bra om man ska skjutsa många |
|
| Pengar är grönt brukar det heta....inkomsten för BMW går före "ideal", såklart. Sedan är motsatsförhållandet sant i dessa dagar också - grönt är pengar. | |
|
Länk Usch! "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
|
Ideal hit och ideal dit. Vem har provkört? Kanske blir det en "revolution" för dagissläden? Bäst i klassen? Roligaste förskolebilen? Är det inte kul att sortimentet utökas? Vill inte "vi alla" här gärna kunna välja mellan SUV, sportbil, kombi, praktisk bil, roadster, cab, superbil från samma tillverkare? Måste man köpa MB eller K.I.A. om man nu måste ha en multi-barnbil? Jag tycker att active touring var snygg för att vara en dylig skapelse. Man vänjer sig nog. Men om BMW slutar göra bakhjuldrivning och motorstarka alternativ, ja DÅ är "idealen" borta. Men inget talar för det. Eller? |
|
|
Förr kopierade koreanerna och kineserna tyskarna, men nu är det alltså tvärtom? Pinsamt BMW. |
|
|
Tycker faktisk att KIAn är snyggare men skulle ändå gärna vilja ha en BMW MPV:-) Spelar ju ingen roll att den är FWD vem köper denna biltyp för att köra "aktivt" ändå? Kommer säkert sälja som smör till alla curlingmorsor därute |
|
|
Så härligt det ska bli att höra bmw-nördarna försöka motivera hur mycket "bättre" designen är på den här än Kia Carens när de på riktigt ser likadana ut: Länk Den har ingenting som jag förknippar med BMW. Den är ful. Har små puttiga motorer. Är framhjulsdriven. Sånt här urvattnar varumärket, vilken entusiast vill förknippas med detta? (Men jag vet förstås att skiten kommer sälja ändå och säkert är kompetent när den jämförs mot andra liknande bilar. Men jag är sur på den ändå) ------- //Lövet |
|
|
Tänk om den kommer med 4WD och M-paket då:-) |
|
|
Fattas bara en ny kaross sen också ;-) ------- //Lövet |
|
|
Asch alla bilar blir snygga med en sänkning och feta hjul 10*19 runt om med 255/35-19" :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.