|
|
|
|---|---|
325ix |
Hej! Hade precis fått hem min nya bmwpower-skylthållare och rusade förstås genast ut i garaget för att byta, men dröm om min förvåning när jag inte fick loss den gamla!!! Jag har plastskyltar av den numer äldre modellen och den gamla skylthållaren är gjord i metall med en smal och infernaliskt stark plastlist i nederkant som låser fast skylten. Jag tror det är en vanlig typ av skylthållare vad jag sett på andra bilar. Hur är plastlisten monterad? Snäpper den på plats eller skjuts den in från sidan? Jag har bänt som en galning, men inget ger med sig. Skylten är nog den svagaste punkten i hela konstruktionen och jag vill inte råka bända sönder den. Jag kan tillägga att skruvarna inte är dragna genom skylten så jag kan inte ta loss hållaren för att undersöka mer och/eller bända från andra hållet. Hjälp, hur gör jag? |
| Brukar inte skylten vara inskjuten från ena sidan. Så såg det ut på min i alla fall. Testa att dra skylten åt något håll. Det borde fungera! /Johan | |
| hmm jag hade ngt litet specialvertyg som man bröt loss från skylthållaren till mina skylthållare för att få av skylten. kommer ej ihåg hur det var nu. bara en liten grej man bände med på speciellt ställe. | |
|
Varför inte köpa nya plåtar på en gång? Kostar 60 kr/st på www.vv.se Då får du de nya skyltarna med det tunnare typsnittet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.