|
|
|
|---|---|
|
Vi har en 118d-09 som andrabil i familjen och den har på sistone börjat gå väldigt ryckigt ibland. Ingen varningslampa tänds. Bilen körs mycket korta sträckor och jag funderar på om problemet kan bero på partikelfiltret i kombination med ogynnsam körprofil, men det är bara ett hugskott. Är det någon som kan komma på en vettig förklaring? Vi kan naturligtvis ta bilen till verkstad för felkodsavläsning, men just nu är det lite svårt att hinna det. | |
|
Om du med "ogynnsam körprofil" menar från hemmet till ICA/dagis/jobb och hem igen så är det nog dags att ta ut ettan på en fin tur ut i naturen oavsett vad. :) Hitta en fin slingrig väg i ett skogsparti någonstans och blås ur den rejält, det är ju en BMW och inners inne en körmaskin (en väldigt fin sådan om jag får tillägga som en tidigare ägare till en etta) :) Sen en längre stint på en motorväg för att se till att partielfiltret kör sin rengöring är aldrig fel. |
|
| Jag tar ju min 335i när jag ska någonstans. Det är hustrun som kör 118d, men hon åker sällan någon längre sträcka, så det blir mycket till och från ICA och sådant. Jag har föreslagit att hon ska ta en längre tur. | |
| Är inte hustrun intresserad att åka en längre tur och blåsa ur den så kanske du kan fråga henne snällt om du kan få göra det?! :-) | |
| Hur går det ? Då jag har en 2010 själv så är man lite nyfiken om det är nåt som är på gång. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.