AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
960

Hur trafiksäkra är spacer plator?

Har funderat på att bredda hjulavståndet med spacer plator. Såg en Z3 Coupe där ägaren påstog att han har lagt till 6 cm per axel.
Visserligen så ser det grymt bra ut men...jag antar att det påverkar bilens egenskaper.
Kan ni något om detta?
Själv har jag tänkt slänga på 4-5 cm till vinterfälgan för att få samma visuella effekt som mina 225/255mm sommarhjul...Det såg lite klent ut förra vintern.

Powertech och H&R har TüV godkända spacers.

/Manuel
Manuel, har du deras webaddress? Har testat ett gäng alrenativ med .se, .nu, .com osv utan att hitta.
Vet du något om spacer paltor som M-style säljer?

Länk
Hittade inte H&R men deras produkter säljs av
Länk

www.malte-racing.com
Jompa
4-5cm låter väldigt mycket tycker jag.
Jag har 18mm på min och det gorde ganska stor skillnad.
Jag skulle aldrig kunna få på 5cm spacer på min då skulle slitbanan på däcket hamna utanför bakskärmarna.

Jonny
Jag har o,5cm spacers på framdäcken för att fälgarna kräver det, syns inte alls..

önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
har spacerplatorna bara en navsentrering så e det helt ok med upp till flera centimeter!!!!! ;))

Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag körde i flera år med 70mm spacers bak på min porsche, utan nämnvärda problem. Så om det är riktiga grejor så funkar det bra...iofs så blir påfrestningen på hjulagerna bra mycket större med sådanhär spaces...men vad gör man inte för att fylla ut hjulhusen ;-)

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Måste avståndet på spacers fram och bak vara densamma?
Jag tänkte öka mer fram i och med att det ser rätt tunt ut . Bak ser grymt ut ända. där tänkte jag bara slänga på spacers till vinterdäck.

Ni
64
Niklaz
318i -95
Som Pelle säger så har jag sett flera GT3 med massiva spacer plattor bak. Och det på bana, kompisen kör med 5cm på sin porsche bak, och han kör den på bana, så spacer e nog lika trafik säkert som att köra utan.
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
Jag har bara feta spacers fram inga bak ,svin koolt :))

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.