|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Var inne på felsökning och de hittade inget. Blev heller ingen förbättring med ny programvara och nollställning av adaptionen. Får acceptera att min låda växlar så. | |
|
Min låda betedde sig i princip likadant. Den växlar först och sedan låser momentomvandlaren en liten stund efteråt. Det kan upplevas nästan som två växlingar. Upplevdes mest vid kallstart men fanns även kvar med varm låda i mindre omfattning. ------- //Lövet |
|
| Samma sak för mig - som en extra växel en kort stund. Tydligast vid kall motor men liknande vid varm motor. Var orolig i början men har vant mig med tiden och antar att allt är ok. I övrigt inga konstigheter alls med växlingar vad jag märkt, så jag kör glatt vidare. | |
|
Jag upplever också detta och var orolig att det var nåt fel. För även efter oljebyte i lådan gör den likadant. Känns som en extra växel. Men nu är man lugn :-) |
|
| Känns som att det borda onödigt mycket på momentomvandlaren, men då kan man sova lugnare när det är fler än jag som upplever samma sak | |
|
En momentomvandlare slits inte på det sättet. Det enda som händer är att oljan blir varm. Det lilla sliret är ingen som helst fara. Lådan tål att dra ett två tons släp upp och ner för alperna dagarna i ända. ------- //Lövet |
|
|
Hej Väcker liv i tråden. När jag med min X5 4,6 kör i krypfart i villaområde typ och med ett ägg under högerhoten så mellan 2:an och 3:an (runt 40 KM/H)så känner jag en lätt vibration. Har även en felkod på lockupen. Förmodligen måste jag låta någon kolla på den men ville kolla om någon har tips? Har funderat på olje+filterbyte. I övrigt växlar lådan supermjukt och är man mer distinkt i accelerationen så känner man inte detta överhuvudtaget. mvh G |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.