|
|
|
|---|---|
|
Tja! Är det någon som vet om det är bra pris för en m3a E46 svensksåld gått 13,000 mil nygjort insp 2 smg II lådan. För 130k? Har hört att många är sönderkörda osv... Något speciellt man ska vara försiktig med? Tack i förhand! | |
|
Hej! Allt beror på bilen och skicket! Vi sålde en M3 E46 i ett otroligt fint skick för 160,000:- på min firma för ett par veckor sedan. 14k mil, import vid 6mån ålder. 2001a Sedan att det finns bilar för runt 110-120 brydde sig inte den kunden som köpte vår bil sig om! Han hade kikat på ett par av dom bilarna och insett att man får vad man betalar för! Lycka till i letandet! =) |
|
|
Svårt att säga utan att veta vilken utrustning bilen har, färg, skinn osv. Bra att den är nyservad, kolla upp av vem. för att 130k ska va ett bra pris så ska bilen bara i bra skick samt nästintill nya däck och bromsar. Annars har du något att pruta på. Först av allt så ska du kolla upp historiken så noggrant du kan. Man blir chockad över hur många m3or som har dålig historik. - Få chassinr och kolla så att allt stämmer - Ta en carfax på bilen kolla noga milen när den besiktigades - Ring bmw kolla om de har någon historik - Ring till tidigare ägare Försök göra allt i din makt för att kolla historiken och tänk på att alla tycker att den bilen de ska sälja är den "bästa" Stämmer allt detta så kontrollera du bilen utvändigt, letar rost, skav, repor, parkeringsbucklor, Sen till det svåra, hur bra är bilen maskinellt, det beror helt på dina egna kunskaper. Jag erkänner att jag nog tyvärr inte har dessa utan hade i ditt fall antingen tagit med en person jag känner som kan. Men det allra bästa är att någon opartisk kunnig får gå igenom bilen tex bmw, visst det är nog mellan 2-3000 tror jag men i de stora hela så är de en liten summa. Skulle säljaren ha något emot de här hade jag vänt på klacken Så skulle jag gjort om jag köpt en bil av M3 kaliber, säkert missat endel men tror att det är en hyfsat bra grund. |
|
|
SMGlådan är det jag hade kontrollerat mest, tipset med att lämna den till en kunnig verkstad är bra, alternativt ta med någon som VERKLIGEN kan M3 E46. 130tkr kan vara en super pris för ett mint ex eller vråldyrt för ett dåligt ex. Mvh Stephan |
|
|
Tack så mycket för alla svar! Det är tyvär 13 tidigare ägare innan på bilen.... |
|
|
Det där med att köra bilen till en verkstad alt Bmw för att få en staus om motor / växellåda är en smart grej, men frågan är hur många som egentligen gör det på en bil för 130 k , fast man borde då dessa har sannolikt många fler fel än en nyare porsche för 700.000:-, men då är det mer tillåtet. Jag skulle inte låta någon köra iväg min bil utan handpenning på 30% samt att jag skulle vara med med tanke på risk för stöld. Så det är en svår nöt. Bästa är att köra blocketförsäkring så är man helt trygg för alla dolda dyra fel. Samt att man sparar tid |
|
|
Saagan: TNTnnn ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.