|
|
|
|---|---|
Cartén |
Har precis köpt mig en 323Ci (E 46 -00). Tycker att det är väldigt tråkigt och anonymt motorljud i den. Har monterat sportluftfilter i orginalboxen men det hjälpte inte så mycket. Vet att ett öppet filter låter mer men det vill jag inte ha. Avgassystem är ej heller något alternativ. Är det någon som gjort någon modifiering på orginalboxen? Tex något extra hål eller något för att få lite mer insugsljud? Är mycket tacksam för alla tips och ideér. |
|
Varför inte investera i ett sportsystem eller nått?? Finns på icq: 60288954 |
|
318 iS M3 |
En sådan ny bil ska ju låta lite diskret. men men det är ju upp till dig. Du kan ju plocka bort bakre ljud dämpare så får du bra med brum. eller Borra ett hål under pedalerna så får du mycket ljud från motorn in i kupén. eller Jag har set raggare som står på stormaknadparkeringen och gasar bara allts för att folk ska hör hur "coolt" deras bil låter. eller varför inte borra i grenröret så får mycket bra ljud. Skojar bara. Varför jag beter mig så är att jag tycker att du har en fin bil som ska bara glid och inte låta som min. Jag har 150 hästar i min men låter mer än vad en M3:a gör tack vara AC Schnitzer sport avgas. Slå på lite skön musik eller vad som helst det finns massor med bra tips än att motorn........ Hoppas att jag inte har menat illa. |
| Tror nog att öppet filter är det bästa, men om du inte vill ha det så är det nog inte mkt att göra. Men ett extra hål i orginalboxen kan kanske göra lite extra... testa. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.