|
|
|
|---|---|
|
Hej, anses det okej att lämna sin bmw till en icke certifierad (alltså inte en bmw verkstad) verkstad vid oljeservice? Bilen har gått 7,400 mil, E91 2009. Innan jag köpte bilen lämnade bilhandlaren in den till just en sådan verkstad för oljeservice. Verkstaden hade såklart dator för att kolla bilen. | |
|
Oljeservice är ju ingen raketforskning, så det är upp till dig om du litar på dem. Garantin är ju ändå gått ut och BMW kan inte neka rostskyddsgaranti, så länge bilen är skött enligt servicebok (behöver ej vara BMW). Alla kan nollställa (även dig själv) utan diagnosutrustning. |
|
| Tack för svaret, då har jag nog lite känsla för hur folk ser på detta. | |
|
Du missar eventuella "service-aktioner" om du inte lämnar till auktoriserad verkstad. Aktion utförs när bilar kommer in för ordinarie service, något brev eller info skickas inte ut till ägarna. Din bil får t ex nya tändspolar kostnadsfritt, denna aktion påbörjades under 2012. Kolla om den varit inne någon gång under denna tiden, om inte så lämna in. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Sant, på min bil byttes nox-givare och alla tändspolarna kostnadsfritt på förra servicen. Det hade ju inte hänt på en no-name allbilsverkstad. | |
|
Man kan ju också ringa en BMW-verkstad och fråga om det är någon aktion på bilen. Jag kollade med 7H bil som talade om att det var aktion på tändspolarna på min bil, och åkte dit och fick bytt dem gratis, utan service. BMW CS #5206 |
|
| Kallas det just för "aktion"? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.