|
|
|
|---|---|
|
hej jag har en 523I 96a som dör om jag håller under 2000 varv och trycker in kopplingen, den är ryckig vid jämn gas oxå ibland vid lägre varvtal. gasar jag istället upp den till över 2000 varv och trycker in kopplingen så lägger den sig på stadig tomgång. någon som har något bra förslag om vart man ska börja? PS nya ngk stift. | |
| Läs felkoder. | |
|
tänkte göra det men en kompis sa att lyser där ingen varningslampa visar det inte någon felkod, men ska prova det så fort jag får tag i en felkodläsare |
|
| det kan ligga en historisk felkod. | |
|
Lampan tänds inte för alla koder heller. "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
| Det kan vara vad som helst, vevaxelgivare, luftläcka, lmm m.m. | |
| hej. jag hittade felet, en slang till vad jag tror är tomgångsmotorn, sitter på undersidan av den, hade helt gått av, höll den mot där den skulle sitta och de funkade direkt, svarade bättre och höll sig på tomgång när man tryckte in kopplingen. tack för alla svar :-) | |
|
Om det är den lilla typ 5m.m. i inner diameter så och den gått av vid fästet så kan man skära av en bit och sätta dit den igen. Men den har spruckigt och är så klen slang så även om man gör det så bör man byta den då sen säkert spricker på andra ställen. |
|
|
den slangen jag tänker på är nog ca 30mm i ytterdiameter och ca 20 i innerdiameter och konas ut i änden där den ska sitta, andra änden går till röret jag har sportfiltret på |
|
| Bara och byta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.